"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 3 בינואר 2013

לביבות בטטה- מוצרלה

נכון שחנוכה- חג הלביבות- כבר מאחורינו, אז מה?
לביבות יכולות להיות כייפיות כל השנה- לבוקר, לצהריים או לערב

חומרים

בטטה בינונית
בצל
2-3 כפות מוצרלה מגורדת (אפשר גם סוגים אחרים, כמו פרמז'ן, קשקבל וכו')
2 ביצים
שמן קוקוס לטיגון
מלח, פלפל


אופן ההכנה

מגרדים את הבטטה, קוצצים את הבצל.
מערבבים בקערה את הירקות עם ביצים טרופות, גבינה ותבלינים.
במחבת מחממים שמן קוקוס ומניחים כף מהתערובת בכל פעם ליצירת לביבה. כמה לביבות בכל פעם, ככל שגודל המחבת מאפשר.
מטגנים כמה דקות והופכים לצד השני להזהבה.
מניחים על נייר סופג בצלחת בצד וממשיכים עד שכל הלביבות מוכנות.

מהנסיון שלי, לא נשאר הרבה ל"ארוחה" כי זה דיי מתחסל תו"כ התהליך



אפשר לנסות סוגים שונים של ירקות ואף לערבב יחדיו.
מה דעתכם על לביבות גבינתיות עם דייקון? מצאתי את זה באחד הבלוגים, הייתי חייבת לנסות...

7 תגובות:

  1. סבבה, שברתי גם פקאנים בפנים וגררתי קישוא.
    יצא טעים !

    השבמחק
  2. נשמע מעולה, אבל אני לא מטגנת בכלל, בטוסטר אובן זה יצא טוב לדעתך ??

    השבמחק
  3. תודה על הרעיון! הרבה זמן לא הכנתי לביבות ויש לי במקרה את כל החמרים, אז היום בערב אני הולכת להכין! גיוון לארוחת המקושקשת/ביצים קשות/שקשוקה הרגילה.

    השבמחק