"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 6 בינואר 2013

ממולאים: פלפלים ובצל

הכל התחיל בערימות הפלפלים שקיבלתי מהדרום.
הגדולה שלי ראתה אותם וביקשה שאכין ממולאים. שאלתי 'במה למלא?' ענתה לי 'בבשר ואורז'.
וואללה, רעיון מעולה, חשבתי לעצמי.
ואז מישהי כתבה לי על האפשרות של בצלים ממולאים והחלטתי להכין ביחד!

חומרים

כמה פלפלים שנכנסים לכם לסיר (אני הכנתי בטח 8)
2-3 בצלים גדולים (לא מהכפולים האלה, שבאמצע מתחבאים שניים פתאום)
1/2 ק"ג בשר טחון מעורב (הודו אדום, בקר וקצת שומן כבש- מעולה ביחד!)
1/2 כוס אורז (תבחרו לכם איזה. מאז עניין הארסן שהתגלה באורז לא ממש הכנתי אורז והפעם קניתי לבן, פעם ראשונה אולי בחיים... מבאס... כי אני באמת אוהבת אורז מלא, אבל לא יכולה...)
עלים ירוקים קצוצים לי היו: כרישה, פטרוזיליה, עלי קולרבי
תבלינים: מלח, פלפל, כורכום
אופציונלי: חופן צימוקים/ חמוציות/ אוכמניות מיובשות/ משמשים מיובשים קצוצים- לא חובה, אם כי בהחלט משדרג

לרוטב: אפשר להכין רוטב עגבניות מההתחלה (למשל כזה, כמו שהוא או אולי קצת יותר דליל. או הרוטב מהמתכון של טלי , למשל) ואפשר על בסיס של רכז עגבניות עם מים/ ציר בקר ותבלינים.
לבחירתכם.

אופן ההכנה

ראשית, כדאי לשים את האורז לבישול חלקי ולהכין את הרוטב. כי כשהכל יהיה מוכן, נוכל פשוט לזרוק את הממולאים לתוך הרוטב.
כדאי לבחור בסיר הכי רחב שיש לכם, או במחבת רחבה, כדי שאפשר יהיה להכין כמה שיותר ממולאים שלא יהיו האחד על השני.

מילוי הפלפלים  הוא יחסית פשוט. כדי למלא את הפלפלים רק נחתוך את הכיפה שלהם, נוציא את הגרעינים ואחרי המילוי נחזיר את הכיפה, אז אל תזרקו.
כדי למלא בצלים יש תהליך שצריך להעביר אותם. לכן נתחיל בהם.
נקלף את הבצלים ואחרי הסרת הקצוות נחרוץ חריץ אורך ונוציא חלק קטן מהבצל (לא לזרוק בבקשה, זה ישמש אותנו למילוי).
את הבצלים האלה נניח בסיר ונכסה במים. נבשל אותם עד להתרככות כ-20 דקות, נסנן ונניח בצד לקירור מלא שלהם, אחרת יהיה קשה לעבוד איתם

בינתיים אפשר לפנות להכנת המילוי.
מבשלים את האורז בישול חלקי, כדי שימשיך להתבשל אח"כ, בתוך הממולאים...
קוצצים את הירוקים, שאריות הבצל, הפירות היבשים




מערבבים בקערה עם הבשר הטחון, האורז והתבלינים


אפשר להוסיף לתערובת קצת שמן זית/ קוקוס אם רוצים.
מערבבים היטב, בידיים, כדי שהכל ייספג ויתערבב לו היטב.

יאללה, בואו נכין כמה ממולאים!

לגבי הפלפלים, כבר כתבתי מה אני עושה



אחרי שהכל מוכן, פשוט מכניסה פנימה את המילוי, סוגרת עם המכסה ומניחה. שיחכו לרגע שייכנסו לסיר


לגבי הבצלים, בגלל שזו הפעם הראשונה שהכנתי נעזרתי פשוט באהרוני שמסביר את זה מעולה (רק לא הלכתי על עניין הלחם אצלו...). תסתכלו, בעיקר בשביל הטכניקה




הרוטב בשלב זה כבר אמור להיות מוכן ומבעבע ורק מחכה לממולאים שישחו בתוכו.

מכינים את הפלפלים ואת הבצלים וזורקים אותם לרוטב. מביאים לרתיחה וממשיכים לבשל עוד כשעה על אש נמוכה, או עד שהכל מוכן

לפני
אחרי


מבחינתי זו ארוחה בפני עצמה שזקוקה אולי רק לסלט לצידה.
האמת, יותר מסובך לכתוב ולהסביר מאשר להכין.
מכירים את זה?

2 תגובות:

  1. שלום ורד, השבטע עשינו ברטר ותמורת ארגז פלפלים קיבלנו פלפלים ממולאים מאמא מרוקאית מדהימה. היא הכינה עם אורז ושומן כבש כמובן חריף והיה אלוהי...
    יעל פרמן

    השבמחק