"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 12 בפברואר 2013

ברוקולי ופטריות מוקפצים

שדרוג לירקות בשמן זית ובלסמי, או לדודת הפטריות שלי

חומרים

פרח ברוקולי גדול אחד (או יותר)
חבילה או שתיים של פטריות (אפשר מסוגים שונים)
1 כף שמן קוקוס
1 כף שמן זית
מלח גס, פלפל גרוס, פלפל חריף טחון
חומץ בלסמי
חופן שקדים קצוצים (מעדיפה להשרות ולייבש ואז הם הכי מזינים)

אופן ההכנה

חותכים את הברוקולי לתפרחות קטנות.
קוצצים את הפטריות ל-2 (כדי שעדיין תשארנה מספיק גדולות).
פורסים את השום, קוצצים את השקדים.

במחבת מחממים את השמנים וזורקים פנימה את הברוקולי לערבוב של כמה דקות.
מוסיפים גם את הפטריות אחרי כמה דקות ואת התבלינים  ומקפיצים יחדיו.
ממש בסוף מוסיפים שקדים וחומץ בלסמי ונותנים כמה ערבובים אחרונים.

מה עושים עם זה?
אפשר לאכול כמנה בפני עצמה.
אפשר לתת להתקרר מעט (או לא) ולהוסיף לסלט עם שפע ירוקים (מי אמר סלרי?), או לערבב עם אורז/ אטריות/ נתחי עוף, בשר, דג וכן הלאה