"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 15 בפברואר 2013

מרק משובח של ירקות ובשר ותבנית של ירקות חריפים בתנור

מכניסה את שני המתכונים האלה יחדיו, כי הם הרכיבו אצלי ארוחה אחת והיו פשוט טעימים מאד ביחד (ולחוד)

לפת וצנונים למיניהם בתנור זה פשוט להיט, חבל על הזמן כמה שזה טעים.
וכל כך פשוט גם...

חומרים

2 לפתות (ככה כותבים?)
3-4 צנונים שחורים
4-5 צנוניות ורדרדות
שמן זית, שמן קוקוס (כמה? לפי העין ככה, שזה יכסה את השורשים היטב)
ככפית מלח גס
אופציונלי: מיץ מחצי לימון

אופן ההכנה

חותכים את השורשים לקוביות (אני יודעת, לפת היא טכנית פקעת, אולם אכניס אותה עם כל שאר החבר'ה כדי שיהיה קל יותר להתייחס לכולם ביחד), מניחים בתבנית לתנור


מחממים תנור ל-200 מעלות.
שופכים מעל את המלח ואת שמן הזית ומערבבים היטב.
מוסיפים מעל כמה גושי שמן קוקוס (הוא מוקשה בטמפרטורות האלה. אחרי כמה דקות בתנור אפשר לערבב הכל ביחד).
אופים כשעה, או עד שהשורשים מתרככים.
בסוף אפשר לסחוט מעל מיץ לימון טרי ולהוסיף עוד קצת מלח, אם יש צורך



את המרק רציתי לעשות יותר בסגנון מקסיקני חריף כזה, אולם גם לא היה לי בדיוק פלפל חריף טרי וגם... אני יודעת שלא יהיה לי שיתוף פעולה מצד הילדים עם החריף, אז משאירה את זה למנות שהם בטוח לא יאכלו.
אולם אם אתם מאוהבי החריף ואין לכם אילוצים מבית, לכו על זה! הוסיפו פלפל חריף!

חומרים

3 כפות שמן קוקוס
2 בצלים קצוצים
1 כרישה- החלק הלבן קצוץ
חבילת סלרי- גבעולים קצוצים ועלים קצוצים לחוד
2-3 גזרים בינוניים חתוכים
2 פלפלים- כדאי בצבעים שונים
5-6 שיני שום (לפי הטעם)
[זה המקום להוסיף גם פלפל חריף, אם אתם אוהבים]
4-5 עגבניות בשלות (אפשר גם להחליף ברסק אם אין לכם עגבניות)
נתחי בשר שזמינים לכם: עוף, הודו, בשר טחון, שאריות מארוחות קודמות ועוד (אני השתמשתי בשאריות של נתחי אווזית מהכנת הביף ג'רקי ובבשר לב טחון
1/2 חבילת פטרוזיליה
תבלינים: 1/2 כף זרעי כמון, כף פפריקה מתוקה, כף כורכום, 1-2 כפות מלח גס, פלפל שחור לפי הטעם

אופן ההכנה

בסיר מתאים מחממים את שמן הקוקוס וזורקים לתוכו את הבצלים והכרישה
ואת הגזר גם, אחרי כמה דקות

מוסיפים: פלפלים ועיגולי סלרי, שום ותבלינים- מערבבים היטב
אחרי כמה דקות מוסיפים עגבניות ושוב מערבבים היטב
מכסים את הסיר למספר דקות

בינתיים משחימים את הבשר במחבת

כשהוא השחים לו מוסיפים אותו אל הסיר

מוסיפים מים/ ציר עצמות עד לגובה הרצוי (מרק או תבשיל?)
אפשר לזרוק פנימה גם עוד כמה ירקות (במקרה נתקלתי בזוקיני ובשני תפוחוני אדמה קטנטנים)
מביאים לרתיחה ומבשלים עוד כמחצית השעה- שעה

זה הזמן לזרוק פנימה את הפטרוזיליה ועלי הסלרי שקצצתם

OMG
באמת!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה