"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 21 בפברואר 2013

בולונז בסגנון תאילנדי

התחלתי להכין בולונז ובשנייה הוא קבל טוויסט אחר לגמרי ממה שהתכוונתי- איך לא חשבתי על זה קודם?

חומרים

2 כפות שמן קוקוס
1/2 ק"ג בשר טחון (בד"כ משתמשת בבקר+ טלה)
1 כרישה/ בצל
חבילת פטריות (מה שאוהבים) קצוצות
פיסת ג'ינג'ר מגורד
פיסת שורש כורכום מגורדת
כמה שיני שום פרוסות
1/2 חבילת חלב קוקוס
1/2 חבילת כוסברה
מלח, כורכום, פלפל חריף גרוס
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP ללא פלפל חריף או שחור ***

אופן ההכנה

בסיר מחממים שמן קוקוס וכשהוא חם זורקים פנימה בצל/ החלק הלבן של הכרישה קצוץ להזהבה.
מוסיפים את הבשר ומערבבים להשחמה.
פנימה נכנסים הג'ינג'ר, השום, הכורכום והתבלינים לערבוב טוב


אחרי כמה דקות מוסיפים את הפטריות לערבוב לעוד 1-2 דקות


מוסיפים את חלב הקוקוס ומביאים לרתיחה. מקטינים את האש ומבשלים עד לריכוך הבשר עוד 10-20 דקות.
בסוף מערבבים פנימה את הכוסברה והכרישה הקצוצים