"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 24 בפברואר 2013

תבשיל מהיר של כבד, לב, כרישה ופטריות

הייתה לי פיסת כבד שתכננתי עליה.
בדרך הביתה קניתי קצת לב טחון (לבקש מהקצב שיטחן. זהו עוד חלק פחות מוכר שפחות משתמשים בו והוא מזין וזול מאד).
כשהגעתי כבר ידעתי מה אני הולכת לעשות עם זה. לפעמים המנות מתהוות לי בדרך

חומרים

כמה כפות שמן קוקוס איכותי
200 גרם (בערך) כבד עגל
300 גרם (בערך) לב בקר טחון
1 כרישה מופרדת לחלק הלבן ולחלק הירוק
סלסילת פטריות
מלח גס, אבקת קארי, פלפל שחור
חבילת פטרוזיליה

אופן ההכנה

כדאי לבקש מהקצב לחתוך את הכבד לפרוסות לא עבות. זה יקל על הכנתן.
אני אוהבת לצרוב את הכבד קודם. הבנתי שביהדות זה אפילו נדרש, על מנת שהכבד יהיה כשר.
במחבת עם 1-2 כפות שמן קוקוס צורבים את פיסות הכבד. בטן- גב לכמה דקות. מוציאים מהמחבת.
חותכים לנתחים קטנים ככל הניתן.

חותכים את הירקות: כרישה - עיגולים לבנים, ירוקים קצוצים.
פטרוזיליה קצוצה.
פטריות חתוכות גס.

מחממים עוד כף שמן קוקוס במחבת וזורקים פנימה עיגולים מהחלק הלבן של הכרישה (כן, אפשר בצל במקום. אפשר אפילו המון בצל. כמה שאוהבים!).
נותנים להם להתערבב ומוסיפים את הפטריות החתוכות.
מערבבים כמה דקות ומוציאים החוצה לבינתיים.

מוסיפים עוד כף שמן קוקוס (מי סופר לנו כמה עד כה?), מחממים ומכניסים את הבשר הטחון.
מערבבים היטב ומוסיפים את התבלינים


כאשר הבשר הופך שחום מוסיפים את התבלינים (תרגישו חופשי לשחק איתם) ואת הכרישה והפטריות לערבוב משותף. מוסיפים גם את נתחי הכבד ואת הפטרוזיליה ומבשלים לערבוב הטעמים עוד מספר דקות.

מנה נפלאה בפני עצמה או ביחד עם סלט, תבשיל או ירקות בתנור


2 תגובות:

  1. איפה אפשר למצא כבד ולב? אני גר באיזור תל אביב ואשמח לנסות! יש המלצה? :)

    השבמחק
    תשובות
    1. גש לקצב הקרוב לאזור מגורייך ובקש ממנו.
      יש קצבים שמוכרים את כל החלקים, פחות מכירה את ת"א באספקט הזה, אם כי ממש בטוחה שזה קיים ואפשרי.
      נדמה לי שזוכרת מקום בשם "זלמן". משק זמיר גם בטוח עושים משלוחים לת"א.
      בהצלחה!

      מחק