"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 7 בפברואר 2013

פשטידת ברוקולי וירוקים (או, מה עושים עם כמויות הסלרי?)

בדף הפייסבוק של הבלוג העליתי את ההתמודדות שלי עם הכמויות הגדולות של הסלרי שמגיעות אלינו.
עלו שם כמה רעיונות מעולים בעיניי, הנה, ראו בעצמכם (מוזמנים לתרום לנו עוד רעיונות, אגב!).

בינתיים הכנתי פשטידה שרצתה להיות רק עם ברוקולי, אולם נאלצה לקבל לחיקה גם הרבה סלרי וכרישה, לא הייתה לה ברירה.

חומרים

תפרחת ברוקולי גדולה
עלים ירוקים מ-2 כרישות
עלים מפקעת אחת של סלרי (שורש או עלים. אחרי שהוצאתי את הגבעולים למרק)
3-4 שיני שום
5 ביצים
1 כוס חלב קוקוס שומני (לא ה'מיי קוקוס' הדלילים)
תבלינים: 1 כף מלח, פלפל שחור גרוס, אגוז מוסקט מגורד
אופציונלי: גבינה מגורדת לפי הטעם

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
חותכים את הברוקולי לתפרחות קטנות ומבשלים במשך כמה דקות במים חמים, או מאדים. לריכוך קל.
קוצצים את הסלרי ועלי הכרישה ומניחים בקערה עם תפרחות הברוקולי המרוככות


בקערה מערבבים יחד ביצים, חלב קוקוס ותבלינים ושופכים מעל הירקות


מכניסים לתבנית פיירקס ואופים 30-40 דקות, או עד שהפשטידה יציבה ומוכנה


נכון פשוט?
וטעים ביותר!

נאכל עם מרק טעים וסלט עם תיבול לימוני משהו וטחינה