"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 25 במרץ 2013

עוד מנת כבד מוצלחת- עם הרבה ירוק בעיניים

כיאה לאביב המלבלב מסביב, בשפע הירוק!
גם מנת הכבד שלי זכתה למעטה ירוק וטעים



חומרים

נתח כבד עגל בגודל לפי בחירתכם ( 400-500 גרם מספיקים כמנה ל-2-3 סועדים, אפשר גם פחות אם רוצים את המנה כמנת צד)
חבילה של אפונה סינית
1/2 חבילה של קייל (אפשר גם מנגולד, תרד בק צ'וי ועוד)
1-2 כפות שמן קוקוס
לרוטב: מיץ מתפוז, 1 כף חומץ בלסמי, 1-2 שיני שום קצוצות, 1/2 כפית טימין, כפית מלח גס, קמצוץ פלפל שחור וכף חמאה/ גהי/ שמן קוקוס (לבחירתכם)

אופן ההכנה

נתחיל עם הרוטב, כי הוא דורש בישול וצמצום.
בסיר קטן מביאים את מיץ התפוזים והבלסמי לרתיחה, מקטינים את האש ומניחים להצטמצם במשך כ-10 דקות.
אחרי הרתיחה מוסיפים את שאר התבלינים מלבד החמאה/ גהי/ שמן קוקוס.

בינתיים חותכים את הכבד לריבועים ומקפיצים בשמן קוקוס לצריבה.
את האפונה הסינית קוצצים ל- 2-3 תלוי בגודל וכשהכבד צרוב כבר מוסיפים אותה למחבת.
את הקייל קורעים או חותכים ומוסיפים גם אותו.
מערבבים היטב.
בינתיים הרוטב כבר ודאי הצטמצם היטב תו"כ הכנת הכבד.
מכבים את האש ומוסיפים לו את החמאה ומערבבים עם הסיר בתנועה סיבובית.
מעבירים את המנה לכלי הגשה וכשהיא עוד חמה שופכים מעליה את הרוטב ומגישים.

הכי טעים כשזה חם!

חג אביב שמח ופורח!