"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 22 באפריל 2013

מה לוקחים לאכול ליום ארוך מחוץ לבית

בעלי יצא הבוקר ליום ארוווווך של לימודים ועבודה, יחזור רק בחצות הליל.
מה אוכלים ביום שכזה?
נערכנו מראש והוא לקח איתו חצי מטבח.
שווה, גם אם קצת כבד ומסורבל בתחילה.
משתדלים לא להתפשר על בריאות ושובע אמיתי, כדי לא להתפתות לשטויות שבדרך


משמאל לימין:

סלט בצנצנת עם ביצים קשות
אורז עם בולונז לבבי
גרנולת אגוזים עם כמה פירות ושמן קוקוס
תמרים וכדורי קוקוס

חשבתי שכבר בטוח פרסמתי פעם מתכון של כדורי הקוקוס, אולם כנראה שלא...
אז הנה

כדורי קוקוס- תמרים

חומרים

המון פתיתי קוקוס- כמה שנכנסים לי במיכל של מעבד המזון
קערה של תמרים
1-2 כפות של שמן קוקוס (לא מוסיפה את זה כבר)
1 כפית (בערך) קנמון טחון
1/2 כפית תמצית וניל איכותית
אפשר גם אבקת ג'ינג'ר טחון

אופן ההכנה

מפעילים את מעבד המזון עם פתיתי הקוקוס ומכינים חמאת קוקוס (יש הפנייה למתכון, פה בפנים).
אם אין לכם סבלנות [כפי שלי אין לפעמים, בעיקר כי המעבד שלי כבר חלש...] אפשר לתת לו לעבוד עד שכחצי מנפח הפתיתים יורד והם מתגבשים יותר לעיסה אחת.
בינתיים מכינים את התמרים (מוציאים גלעין וכו').
אז מוסיפים את שמן הקוקוס והתבלינים ומערבלים עוד קצת, עד שזה ממש מתגבש.
מוסיפים את התמרים לערבול ומחזיקים את מעבד המזון, שלא ימריא. עד שהכל הופך לגוש חביב ומלוכד.
מוציאים לקערה ובזמנכם הפנוי יוצרים עיגולים למשמר במקרר.
אם זה נראה לכם לא מתאחד לכדי כדור, אל דאגה, ליחצו היטב עם הידיים (כמו "קובות" בים), במקרר הכל יתקשה היטב ותקבלו כדורי אנרגיה מזינים ומשביעים ביותר- קינוח, או ארוחת בוקר או ביניים קלה [יש ימים שזה מה שהגדולה שלי אוכלת לארוחת בוקר ואני שמחה שיש לה כזו התחלה טובה ליום!]




8 תגובות:

  1. נראה טוב!
    חמאת קוקוס ושמן קוקוס - מה ההבדל?

    השבמחק
    תשובות
    1. שמן קוקוס כשמו כן הוא, זהו שמן שמופק מאגוז הקוקוס. בלי חלקים אחרים של האגוזי.
      בחמאת קוקוס עושים שימוש בכל האגוז ולא רק מסננים את השמן. כ שישנם גם הסיבים ורכיבים תזונתיים נוספים שמצויים ב"בשר" הקוקוס.

      כמו ההבדל בין שמן שומשום לטחינה, או שמן שקדים לשקדיה.
      רכיב תזונתי אחד לעומת מזון מלא יותר.

      כרגע עוד אין בארץ לקנות חמאת קוקוס, עד שמישהו יבין את הפוטנציאל האדיר של זה (וזה גם דיי קל להפקה עם הכלי הנכון).
      מרבית האנשים שמשתמשים בחמאת קוקוס בארץ מכינים לבד, או מזמינים מחו"ל.
      זה יאמי ברמות, מזין, משביע ומאפשר מגוון הכנות

      מחק
  2. על איזה עוצמה מפעילים את מעבד המזון? נמוכה? גבוהה? וכמה זה "קערה של תמרים"? יש כל מיני סוגי קערות...

    השבמחק
    תשובות
    1. למעבד המזון שלי יש רק עוצמה אחת.
      שחקי עם העוצמות, אם יש לך כמה, כדי לראות מה טוחן הכי טוב.
      מניחה שהעוצמה הגבוהה ביותר תעשה את העבודה פשוט מהר יותר.

      לגבי התמרים, תראי, בכוונה אין פה מידות מדוייקות, כי אפשר להכין את זה בהרבה אופנים. הבת שלי, למשל, מתלוננת כשאני עושה את זה "מתוק מדיי" ולכן אני כל הזמן משחקת עם כמויות התמרים ושמה פחות בכל פעם..

      מניחה שמשהו כמו 15-20 תמרים.
      ושוב, נשאלת השאלה איזה סוג, גם זה יכול לשנות...
      אני משתמשת בברהי. כל סוג אחר גם יעשה את העבודה.

      בקיצור, להתנסות ללא חשש, לטעום ולהתאים את הטעמים לחיך שלכם.
      אפשר להחליף תמרים בפירות יבשים אחרים, או חצי חצי וכן הלאה.
      הכל פתוח

      מחק
    2. תודה! אנסה את החמאה והכדורים ואספר איך יצא!

      מחק
  3. ניסית פעם את חמאת הקוקוס עם שוקולד במקום תמרים? נראה לי שהילדים שלי יאהבו יותר...

    השבמחק