"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 30 באפריל 2013

גבינת אגוזים וסלט סלמון

אני אוהבת להכין מזונות מותססים למיניהם וכל פעם מתנסה במשהו אחר.
הפעם הכנתי "גבינת" קשיו ומקדמיה.
זה תהליך ממש פשוט ולא מסובך הדואג שנפיק את המקסימום מהאגוזים שלנו (כי אתם יודעים, כבר חפרתי פה מספיק על החומרים נוגדי הספיגה שיש באגוזים, זרעים, דגנים וקטניות וכמה נכון להשרות, להנביט וכו'. לא סתם יש בכל מסורת עתיקה התייחסות למזונות מותססים. אפשר לקרוא יותר לעומק פה, למשל). יש גם מתכון קודם שפרסמתי פעם לגבינת מקדמיה, אפשר לנסות גם אותו.

חומרים

1 כוס מעורבת קשיו ומקדמיה
1-2 כמוסות פרוביוטיקה/ 2-3 כפות מיץ כרוב כבוש בייתי, במלח/ 1 כף פרוביוטיקה נוזלית (כמו זו למשל)
1 כוס מים
שמן זית, 1-2 שיני שום, פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה

מניחים את האגוזים בקערה עם מים ומעט מלח ומשרים לפחות ל-12 שעות.
אח"כ מסננים מהמים ומניחים את האגוזים עם הפרוביוטיקה בבלנדר/ מעבד מזון ומעבדים עד לקבלת מחית חלקה. אפשר להוסיף מעט נוזלים תו"כ הערבול, במידת הצורך


מכינים כלי עם בד גבינה/ חיתול ומעבירים את מה שהתקבל לסינון דרך הבד


מקפלים אותו על ה"גבינה" כמו חבילה סגורה


מניחים משהו כבר מעל, כדי לעזור לסחוט את הנוזלים החוצה


משאירים זאת להחמצה לכ-12 שעות נוספות במקום חמים יחסית

רואים את הנוזלים שהתקבלו בצד?

בסוף מתקבלת מעין "גבינה" שניתנת לאכילה כפי שהיא. אפשר גם לתבל אותה ע"י ערבוב במעבד מזון או ידנית עם תבלינים לפי בחירתכם, שמן זית, שום קצוץ. ועוד (עשבי תיבול למיניהם...)



כדאי לשמור את "מיי הגבינה" שנותרו ולהשתמש בהם להכנת רטבים לסלט, ממרחים ועוד.
את גבינת האגוזים אפשר לשמור בכלי סגור במקרר למשך כמה ימים ולאכול כך בכפית, או ביחד עם ירקות ותבשילים למיניהם



הנה דוגמא לסלט בו השתמשתי בגבינת האגוזים, במקום שמנת שהייתי שמה במצב אחר (פשוט היה לי אורח שאינו אוכל שמנת והגבינה הזו באה לי בול במקום)

סלט סלמון קר

סלט שאריות כזה מסלמון בתנור שנותר לכם ולא מתחשק לחמם ולאכול אותו שוב.
פשוט, משדרג ומאפשר יצירתיות...

חומרים

שאריות מסלמון (או כל דג אחר) מהתנור
2-3 כפות גבינת אגוזים (או שמנת של פעם/ קרם פרש וכד')
2 ביצים קשות
כמה כפיות שמיר קצוץ
מיץ מחצי לימון
2-3 כפות שמן זית
מלח, פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה

מוציאים את שאריות הדג ומועכים עם מזלג.
קוצצים את השמיר.
מועכים גם את הביצה הקשה




מערבבים את כל חומרי הסלט יחדיו, טועמים ומתקנים טעמים לפי הצורך