"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 28 באפריל 2013

לימון כבוש

יש ימים מוזרים.
אתם בטח מכירים את זה....
ימים בהם הכל נראה אחרת ופשוט לא אותו הדבר.
היה לי יום כזה לפני כמה ימים והחלטתי שזה יום מתאים להתעסק בו עם הלימון הכבוש- משהו מוזר בהחלט, נכון?

יש לנו עץ לימון פורה ביותר ובכל שנה אנחנו מתמודדים עם שאלת השאלות- מה עושים עם כווווול הלימונים?
אז ברור שאנחנו מחלקים ומשתמשים וגם מכינים מיץ ומקפיאים לתקופות בהן אין לימונים (ומחירם בשמיים).
השנה הבנתי שאפשר לכבוש לימונים וניגשתי למשימה בשמחה

חומרים

1-2 ק"ג לימונים
2-3 כפות מלח גס
2-3 כפות שמן זית
כף פפריקה מתוקה ***לא מתאים בפרוטוקול האוטואימוני AIP ***
מיץ לימון

אופן ההכנה

חותכים את הלימונים לפרוסות דקות ומניחים בקערה, ביחד עם המלח, שמן הזית והפפריקה.
מערבבים ומניחים בצנצנת זכוכית.
מכסים הכל במיץ לימון ומחכים כשבוע עד שהם מוכנים. אח"כ שומרים במקרר





אפשר להוסיף לתבשילים למיניהם לשדרוג וכמובן שאפשר להוסיף תבלינים שונים.
אפשר גם לטחון את הכל במעבד מזון ולשמור כך במקרר



אחת הואריאציות שהכנתי ביום המוזר שלי הייתה ממרח פיקנטי על בסיס הלימון הכבוש

חומרים

2-3 כפות תערובת לימון כבוש
4 שיני שום
פיסה נאה של ג'ינג'ר
מעט פלפל שחור גרוס
3 עגבניות שרי (הן פשוט עמדו על השיש וביקשו להכנס פנימה...)
1 כפית מייפל אמיתי
1 כפית שקדיה
***לפרוטוקול האוטואימוני AIP עם מוצרים "כשרים" ***
אופן ההכנה

מערבלים הכל במעבד המזון עד להגעה למרקם חלק




בתערובת הזו השתמשתי כרוטב לסלמון בתנור



איזה טעם מעניין ולא רגיל (בשבילי) לסלמון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה