"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 22 באוגוסט 2013

מזונות על לחיזוק מערכות הגוף

מזונות על הם מזונות המרכזים בתוכם שפע של מרכיבי תזונה חיוניים: נוגדי חימצון, מינרלים, שומנים איכותיים ועוד.
אלה מזונות שנרצה לשלב בתזונה שלנו באופן קבוע, לא בהכרח את כולם בכל יום, אולם בהחלט בנוכחות בולטת.
 

במיוחד בתקופה של בלבול וחוסר אונים לנוכח מחלה שמאיימת להתפשט (האם באמת? שאלה למקום אחר) כדאי לעשות את כל מה שאנחנו יכולים- שאינו פולשני ופוגעני- כדי לחזק את הגוף שלנו ושל הקרובים אלינו.
ארועים כאלה יכולים לעזור לנו למהר עם הרצונות וההחלטות שלנו לשפר את התזונה בבית, את אורח החיים שלנו ולנסות להטות את הכף יותר לטובתנו, עד כמה שבאמת נוכל לבחור...



יש רשימה ארוכה של מזונות על וכל אחד יכול ודאי למצוא כאלה שמוכרים לו ומתאימים להיכלל בתפריט הבייתי, כמו שיהיו כאלה שודאי יהיו חדשים ותרצו אולי להכיר אותם ולהתנסות בהם.
עורכת פה רשימה שודאי לא תהיה שלמה לגמרי. לא מאמינה שאצליח לזכור את הכל אולם אלה בהחלט העיקריים.
מוזמנים להוסיף עוד כראות עיניכם וכמובן לשאול ולהתעניין
מזונות על מהחי




כבד בקר
חלמון ביצה (רצוי מביצי חופש אורגניות)
מח עצם
חמאה מפרות שאכלו עשב
דגי מים עמוקים

ביצי דגים
דבש שאינו מחומם
פולן
מזון מלכות




מזונות מהצומח 

פירות יער למיניהם: תותי עץ ושדה, אוכמניות, פטל, חמוציות, דומדמניות, דובדבן ועוד
[בארץ ישנם מינים אותם ניתן לאכול כשהם טריים ויש שפע של פירות יער קפואים בחנויות]

גוג'י ברי'ס (מעין סוג של פרי יער): מיובשים או במיץ
פרי האסאי: קפוא או במיץ
קוקוס: שמן, חמאה, פתיתים, קמח
אצות למיניהן וגם אצות על, כמו ספירולינה וכלורלה
פטריות יפניות, כמו שיטאקי, ריישי ומייטאקי
עלים ירוקים, כמו קייל (סוג של כרוב על) ומורינגה
זרעי צ'יה
המפ: זרעים או שמן
קקאו אמיתי ונקי
פטריה יוגית ומזונות מוחמצים באופן טבעי בכלל 
אלוורה
אבקת מאקה
מיץ נוני




רק בריאות לכולנו!