"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 10 בספטמבר 2013

אורז אדום פשוט

אני חושבת שזה האורז שהכי אהוב עליי.
עוד מתאילנד לפני ימבה שנים.
יש בו באורז האדום ניחוח אגוזי משהו ומשהו קצת אחר במרקם.
בקיצור, אוהבת



אני אוהבת להכין אורז עם צירי עצמות ובכך לתת לו בוסט של מינרלים וחומצות אמינו זמינות ולהעשירו בשומנים איכותיים.
זוהי מנה ממש ממש פשוטה ובסיסית ואפשר, כמובן, לשדרג אותה עם מגוון של ירקות, או להוסיף לה חגיגיות עם פירות יבשים, אגוזים, תבלינים, ירוקים ועוד



חומרים

1 כף שמן קוקוס
1 כוס אורז אדום
2 כוסות ציר עצמות/ מים
2 בצלים
4-5 שיני שום
מלח, פלפל, קארי 

אופן ההכנה


רצוי להשרות את האורז לפחות ללילה, או לפחות לשטוף אותו היטב היטב במים זורמים לפני הבישול.
קוצצים את הבצל והשום.
בסיר מחממים את שמן הקוקוס ומקפיצים את הבצל והשום להזהבה למספר דקות.
מוסיפים את האורז ומערבבים עוד כדקה ביחד עם התבלינים.
מוסיפים את הנוזלים (ציר או מים, או חצי חצי) ומביאים לרתיחה.
מקטינים את האש ומבשלים עוד כחצי שעה, או עד שהנוזלים נספגו והאורז התרכך.
טועמים ומתקנים תיבול, לפי הצורך



אפשר לאכול כבסיס לתבשילי השר/ עוף/ דגים, בתוך מרק, בתוך סלט וגם עם קצת שמנת (פה בתמונה)