"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 29 באוקטובר 2013

אטריות אורז ונתחי עוף

מנה פשוטה לאללה, נכון?
הקטנה שלי הזכירה מנה דומה שהיא אכלה באיזו מסעדה והבטחתי לה להכין לה משהו כזה גם בבית בקרוב.
הנה, הגיע ה"בקרוב"...

חומרים

1/2 ק"ג חזה עוף (מעדיפה אורגני, או טבע עוף אם אין אפשרות אחרת)
חבילת אטריות אורז, בכל עובי האהוב עליכם
2 כפות שמן קוקוס
1 כף רוטב סויה
1 כף סילאן
כורכום, אבקת שום

אופן ההכנה

מרתיחים מים ומשרים את אטריות האורז במים הרותחים למשך כמה דקות עד שהן סופחות את הנוזלים, מתרככות ומוכנות.
מסננים מהנוזלים שנותרו ומניחים בסיר או בקערת הגשה.

בינתיים חותכים את חזה העוף לקוביות ומקפיצים בשמן קוקוס במשך כמה דקות תו"כ ערבוב


כשהן שינו את צבען ו"נסגרו" מוסיפים את הכורכום, אבקת השום, רוטב הסויה והסילאן. מערבבים היטב, טועמים ומתקנים את התיבול


כשהכל מוכן שופכים את נתחי העוף על אטריות האורז ומגישים חם (אם כי המנה הזו גם ממש טובה קרה וכמו שהגדולה שלי טענה, היא עוד יותר טובה אחרי שעוברות כמה שעות מהכנתה)






כמובן שאפשר לגוון ולהוסיף פה גם ירקות מוקפצים, או בצל ירוק קצוץ ועוד ירוקים כמו בזיליקום, כוסברה ועוד.
אפשר גם להוסיף אגוזים קצוצים, בוטנים או שומשום מעל.
כיד הדמיון.

מאחר וזו הייתה מנה לילדה לפי בקשה ספציפית, השארתי כמו שזה לכולם והוספתי עבור הגדולים כל מיני



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה