"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 27 באוקטובר 2013

חמאת קוקוס במנות אישיות

הכל התחיל מזה שהייתי צריכה לפנות את הררי פתיתי הקוקוס שנחתו אצלי בבית.
חלק עברו לצנצנות, אולם אז נגמרו לי הצנצנות הגדולות והחלטתי להכין כדורי קוקוס.
כשהתחלתי לטחון את הקוקוס כמו תמיד הבחנתי שהוא טרי בצורה מיוחדת ושממש בקלות הוא הפך לחמאה ולכן המשכתי עם זה והכנתי 4-5 נגלות של חמאת קוקוס בקומבינציות.
עד היום עצרתי את התהליך באמצע, כי הרגשתי שמעבד המזון שלי מתעייף כבר, מזדקן... מה לא חשבתי עליו ומסתבר שהכל תלוי בטיב הקוקוס! כמו בכל דבר, ככל שחומרי הגלם טריים יותר הם מפיקים מנות ומוצרים ברמות גבוהות יותר.
איזה גילוי מרעיש (וחסכון לא מבוטל!) אני לא צריכה לקנות מעבד מזון חדש (לעת עתה)



ריח הקוקוס במטבח משגע!
ואני בטירוף


איך מכינים חמאת קוקוס?
[כתבתי בעבר, בתוך פוסט אחר. הנה הגיע הרגע לפוסט ראוי יותר על מוצר בסיסי וחיוני כ"כ בעיניי]
מניחים במעבד המזון פתיתי קוקוס (כמה שפחות מעובדים, כמה שפחות עם סוכר וכל מיני עמילנים, כמה שיותר טרי. איך יודעים? קשה לדעת... צריך להבין באנליזות של הקוקוס, או למצוא מישהו שמבין ויכול לעזור לכם לבחור, או למצוא ספק שסומכים עליו שמאפשר שקיפות בעניין הזה. בינינו, זה שווה את המאמץ!).
מתחילים לערבל.
מערבלים עוד ועוד.
בהתחלה זה יתעופף קצת, ואז ייצמד קצת לדפנות. אפשר לעצור ובעזרת מרית (סיליקון עובדות מעולה פה) להוריד מהדפנות.
להמשיך לערבל.
לאט לאט זה יצטמצם לכיוון מטה ויתחיל להיות יותר ויותר נוזלי.
תסתכלו אצל הגר, רואים שם טוב.
כשהכל נוזלי וזורם יש לכם חמאת קוקוס!
צריך להאמין פה, באמת!

בד"כ אני מניחה בצנצנת על השיש ומשתמשת כשצריכה.
זה מתקשה!
אפשר לאכול בכפית, אפשר להכין ממנה רטבים, לשים בשייקים, להשתמש באפייה ועוד (מי שאוכל לחם יכול למרוח ממש כמו חמאה. פתרון טוב לטבעונים!).

הפעם עשיתי כהמלצתה של גיתית וחילקתי למנות אישיות בתבניות סיליקון של שוקולד.
חלק השארתי על השיש כדי לראות תוך כמה זמן הן מתקשות (3-4 שעות בערך).
חלק הכנסתי למקפיא להתקשות מהירה (20-30 דקות). הוצאתי והנחתי בכלי במקרר.
ויש חטיף אנרגיה זמין, טעים ומהיר כאשר יש צורך באנרגיה זמינה ולא רוצים/ צריכים/ יכולים לאכול פחמימות או מתוקים.
זה מגניב לאללה!!!









[חוצמזה באמת הכנתי גם כדורי אנרגיה קוקוס- תמר]




הכנתי גם גירסת צ'יה- קנמון וניל שיצאה סופר מגניבה



אז יאללה, שחקו עם הטעמים והאפשרויות וספרו מה יוצא לכם


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה