"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 19 בדצמבר 2013

עוד תבשיל זנב וירקות

יש לי פה כבר כמה וכמה תבשילי זנב למיניהם.
אני אוהבת את הזנב ראשית כי הוא נתח לא יקר בכלל.
הוא גם מכיל שומנים טובים ומזינים וגם כמות נאה של ג'לטין, כך שמספק גם מינרלים וחומרים שמחזקים מערכות פרקים, חיסון ועיכול.
וגם... אח"כ כייף להשתמש בעצמות שלו להכנת ציר.
אפשר להכין ממנו מרק (ג'לטיני ונפלא!) או תבשילים למיניהם

חומרים

1 ק"ג זנב פרוס לנתחים, עם העצמות כמובן
שפע של ירקות- מה שיש, כמה שנכנסים בסיר- היו לי: שומר, כרובית, דלעת
מלח, פלפל, רוטב עגבניות אם יש (היה לי מתבשיל קודם, לא חובה *** לפרוטוקול האוטואימוני AIP אפשר בלי ***)
שיני שום לפי האהבה

אופן ההכנה

חותכים את הירקות לחתיכות גסות.
אנחנו נאפה את הסיר בתנור לכמה שעות, אז חתיכות גסות וגדולות יהיו מעולות פה!
מחממים תנור ל- 230 מעלות.
אני מתחילה עם חום גבוה לכחצי שעה ואז מורידה ל-180 מעלות לשעתיים- שלוש.

במחבת מחממת מעט שמן קוקוס ו"סוגרת" את נתחי הבשר משני הצדדים לכמה דקות.
אל תנקו את המחבת מייד אח"כ, יהיה מעולה להשתמש בה להכנת מנות אחרות, עם הטעמים שנותרו בה



מניחה בסיר חלק מהירקות ומעליהם את נתחי הבשר.
מפזרת תבלינים ושיני שום בין לבין ומוסיפה עוד ירקות, מלוא הסיר












מכניסה לתנור- כאמור, 1/2 שעה בחום גבוה ומורידה ל 2-3 שעות לחום בינוני

ניתן להגיש עם אורז או בלי- לבחירתכם!