"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 23 בינואר 2014

כרוב, סלרי ופטרוזיליה- גירסת הסלט וגירסת המרק

איכשהו תמיד בחורף יש כמויות מאלה, נכון?
ואפילו אם אני מכינה מרק גדול נשארות לי שאריות, אז הלכתי גם על מרק וגם על סלט הפעם- מאותם המרכיבים. בערך...

חומרים

שמן קוקוס
בצל גדול
4-5 שיני שום
פיסת ג'ינג'ר מגורדת
שורש פטרוזיליה
3/4 כרוב ירוק
סלרי עלים
עלי פטרוזיליה
כמה עלי מנגולד
מלח, פלפל, כורכום
אופציונלי: ציר עצמות

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל, פורסים את השום, מגרדים את הג'ינגר, קולפים וחותכים את שורש הפטרוזיליה

בסיר גבוה מחממים את שמן הקוקוס וזורקים פנימה את הבצל להזהבה של כמה דקות טובות.
אח"כ מוסיפים את השום, הג'ינג'ר והשורש ומערבבים היטב.

בינתיים קוצצים את הכרוב לרצועות דקות, קוצצים את גבעולי הסלרי היטב, את עלי המנגולד וחופן עלי פטרוזיליה לבחירתכם.
מכניסים לסיר את הכרוב והסלרי לערבוב טוב של כמה דקות טובות בהן הכל יתאדה ויצטמצם.
מוסיפים אח"כ את המנגולד ואת עלי הפטרוזיליה.
אם יש תחושה שהכל מתחיל להישרף אפשר להוסיף מעט נוזלים (ציר או מים) לסיר, כדי שהוא יירגע שם



אחרי שהכל מעורבב לשביעות רצונכם מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה.
מוסיפים את התבלינים ומבשלים עוד כמה דקות אחרי הרתיחה, כי הכל כבר דיי מוכן....
טועמים, מתקנים, מוסיפים, מתבלים ו.... זהו
יש מרק ירוק להפליא ומלא בטעמים



אפשר לאכול אותו כך, או לזרוק פנימה אטריות אורז, או נתחי עוף/ בקר/ הודו לבחירתכם


ומה עושים עם השאריות?
נשאר לי כרוב שלא הצליח להכנס לסיר המרק, וגם עלים של סלרי ועוד עלים של פטרוזיליה...
מכינים סלט!

חומרים

כרוב
עלי סלרי
עלי פטרוזיליה
חמוציות
קשיו קלוי
לרוטב: שמן זית, חומץ בלסמי, מיץ קלמנטינות/ תפוז, מלח, אבקת שום (כי אני אוהבת), פלפל גרוס

אופן ההכנה

קוצצים הכל קטן וטוב (אפשר במעבד מזון אם רוצים).
מערבבים את הרוטב.
קולים מעט את הקשיו על מחבת חמה ללא שמן. קוצצים אותם כשהם מתקררים מעט


מערבבים ביחד ירוקים, חמוציות, קשיו ואת הרוטב ונותנים לעמוד זמן מה לפני ההגשה.
זה מהסלטים שאוהבים להסתגל לטעמים לאט לאט



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה