"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 11 בפברואר 2014

אורז עם שאריות ירוקים

נשארו לי ימבה ירוקים אחרי שהשתמשתי בשורש הסלרי, בחלקים הלבנים של הכרישה ושלא נדבר על הכרובים שיש לי במקרר...
אז החלטתי לאדות אותם עם מעט מים ואז להוסיף להם אורז ותבלינים.
יצא פיצוץ!

חומרים

החלקים הירוקים של שורש סלרי (גבעולים ועלים)
החלקים הירוקים של חבילת כרישה
1/2 כרוב ירוק
2 כוסות אורז בסמטי (לבן, מלא, אדום- מה שבא לכם)
1 כף אבקת קארי
מלח, פלפל, מעט קנמון
אופציונלי: 3-4 שזיפים מיובשים

אופן ההכנה

קוצצים את הירוקים היטב ומניחים בסיר רחב עם 1/2-1 כוס מים.
נותנים לירוקים להתאדות/ להתבשל במשך כ-10 דקות עם מכסה סגור.
הם מתרככים ומתכווצים בנפח



בינתיים שוטפים היטב את האורז. אם מדובר באורז מלא כדאי להשרות במים למשך כמה שעות ולסנן לפני הבישול.
כשהירוקים התרככו מוסיפים את האורז, התבלינים והשזיפים המיובשים קצוצים.
מוסיפים כמות כפולה של מים, על כמות האורז.
מביאים לרתיחה ומבשלים עם מכסה סגור עד שהמים נספגו והכל מוכן



טעים טעים כמנה בפני עצמה, או כתוספת לתבשיל בשרי/ ירקות/ קציצות ואפילו עם "רוטב" של מרק כלשהו (אצלנו זה היה מרק כתום)