"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 20 בפברואר 2014

"הסוד הקדמוני" ופנקייק בננה מהיר

דעאל התקיל אותי במייל אתמול בבוקר:

"גיליתי שבספר בעמוד התפריטים יש הפנייה לפנקייק בננה אבל אין את המתכון עצמו
את יכולה לשלוח לי בבקשה?
נוסיף במהדורה הבאה."
ראשית, סחטיין על המעוף. כבר חושב על המהדורה הבאה - ויש לו סיבה טובה! 
הסוד הקדמוני- ספר הפליאו הראשון בעברית, נכתב ע"י דעאל שלו שמקדם את אורח החיים הקדמוני בצורה נרחבת בארץ, דרך האתר שלו "מר קדמוני" ופעילויות נוספות.
זהו באמת ספר מצויין, שהיה לי הכבוד לתרום לו כמה פיפסים קטנים מאד.
כבר פגשתי לא מעט אנשים שהזמינו אותו או שהתחילו לקרוא וגם כאלה שכבר סיימו לקרוא בהתלהבות ודיווחו על 'חוויית קריאה זורמת ומהנה ביותר'
כנראה שככה זה כשאתה כותב מהלב, מהמקום הכי אמיתי ומתלהב שלך- הלוואי על כולנו!
ממליצה  לכל מי ששמע על תזונה קדמונית/ פליאוליתית ורוצה לדעת עוד לקרוא את הספר. יש שם את כל המידע שיכול לעזור לכם לערוך שינוי משמעותי בחיים


נחזור לפנקייק בננה....
כבר יש לי פה פוסט על פנקייק בננה וזה באמת מה ששלחתי לדעאל במיידי, אולם אז חשבתי לעצמי שאני יודעת שדעאל אוהב מתכונים ממש ממש פשוטים וזה משהו שהיה לו מאד חשוב גם להעביר בספר. וקמח קוקוס עוד קשה להשיג בארץ, אז אולי כדאי לפשט...
ומאחר וממילא זה היה בבוקר ואני והקטני עמדנו לאכול החלטתי לעשות כמה נסיונות כדי לראות מה הכי מוצלח.

מתכון סופר פשוט, קצת דומה למה שהעליתי לפני כמה ימים בפייסבוק של הבלוג, רק מושקע קצת יותר:

מערבבים בננה מעוכה עם ביצה ומעט קנמון לבלילה אחידה ויוצקים למחבת משומנת בשומן המתאים לכם: חמאה, גהי, שמן קוקוס.
יוצא מגניב, אולם באמת חביתה סטייל, בלי טיפה תפיחוּת.
אז עשיתי עוד נסיון והגעתי למתכון המאד פשוט הבא שהשביע את רצוננו מאד


הדוגמן הקטן שלי כבר למד שמחייכים למצלמה

חומרים

1.5 בננות קטנות/ 1 גדולה
1 ביצה גדולה
מעט קנמון
2 כפות קמח שקדים (שקדים טחונים בלשון העם)
קמצוץ קטן של סודה לשתייה (אפשר לוותר)
שמן לטיגון

אופן ההכנה

מועכים את הבננות.
מוסיפים את הביצה, קנמון וקמח שקדים ומערבבים היטב. אפשר גם במעבד מזון אם רוצים, אם כי קערה בהחלט עושה את העבודה.
מוסיפים את הסודה לשתייה ומערבבים היטב

מחממים מחבת עם שמן קוקוס (או אחר) ומניחים כפות מהבלילה



כשזה מתחיל לבעבע הגיע הזמן להפוך
יצאו 8 פנקייקים חמודים
תסמכו עליי שהיו שם שמונה
אני אכלתי אולי 1.5...
אפשר לאכול ככה, לא צריך להוסיף משהו מתוק כי הם מתוקים מעצם הבננות.
אפשר גם עם שמנת



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה