"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 9 באפריל 2014

התחלת אכילה לתינוקות



כאשר אני מעבירה מפגשים של התחלת אכילה לתינוקות אני מדברת בין השאר על סימני המוכנוּת להתחלת האכילה אצל קטנטנים ועל המזונות שאיתם אפשר להתחיל.
אמהות רבות רוצות את המידע הזה בכתב, כדי שיוכלו לחזור אליו אחרי המפגש וליישם את הדברים עליהם דברנו.
בשבילן וגם עבור אחרות אני עושה פה רשימה של מזונות שאפשר להתחיל איתם ומהם להתקדם לשאר המזונות הנאכלים בבית, שהרי המטרה של התחלת האכילה היא שהתינוק יתחיל לקחת חלק פעיל יותר גם בחיים החברתיים של המשפחה שלו.
 
המידע המובא כאן אינו שלם, כמובן, אלא מעין רשימה של מזונות.
את המידע המלא ניתן לקבל במפגשים הקבוצתיים ובהדרכות אישיות




פירות: אבוקדו, בננה, תפוח, אגס, מלון, פירות יבשים (רצוי מאד אורגניים), אבטיח ולאט לאט להתקדם לשאר הפירות.

ירקות: כתומים למיניהם (בטטה, גזר, דלעת, דלורית), עלים ירוקים למיניהם (פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, בזיליקום ועוד), שורשים ופקעות (סלרי, פטרוזיליה, שומר, סלק, לפת ועוד), בצל, שום ובהמשך גם כל השאר, מצליבים, סולניים ועוד.

מזונות מהחי: צירי עצמות, נתחים רכים של בקר, הודו אדום, עוף, דגים (ללא עצמות), מעט איברים פנימיים (הם מאד מרוכזים, לא צריך הרבה מהם עבור קטנטנים), חלמון ביצה ובהמשך גם חלבון. מוצרי חלב- אם בוחרים לתת- בשלבים מעט מאוחרים יותר כאשר יש להעדיף עם % שומן גבוהים ככל הניתן ולא מעובדים.

אגוזים וזרעים: בצורת חמאות בעיקר (שקדיה, טחינה ושאר חמאות אגוזים), או טחונים היטב. ניתן להכין מהם ממרחים, שתייה, לשלב במזונות ועוד.

שומנים רצויים להוספה למזון- למקסימום שובע, אנרגיה וספיגת רכיבי מזון חיוניים: שמן זית, שמן קוקוס, שמן אבוקדו, גהי, חמאה, שומן בקר/ כבש/ אווז.
כמובן שיש להעדיף את השמנים מכבישה קרה או מהפקה בייתית ככל הניתן.

דגנים: אם בכלל, רצוי לתת אחרי שיש כבר חשיפה למגוון מסויים של מזונות. כדאי להתחיל עם אלו נטולי הגלוטן: אורז, כוסמת, קינואה, אמרנט, דוחן, טֶף ולהמנע ככל הניתן מהצפת דגנים עתירי גלוטן בצורת מאפים, לחמים, עוגות, עוגיות ומזונות מעובדים.
ובכל מקרה כדאי להשרות, להנביט ולהתסיס ככל הניתן ולהכין בבישול איטי עם כמות מים גדולה.

קטניות: גם אותן רצוי לתת אחרי שיש כבר חשיפה למגוון מסויים של מזונות, אם בכלל.
אנשים רבים מוצאים שקשה להם לעכל קטניות ולכן רצוי להשרות ולהנביט אותן היטב לפני האכילה.
כדאי להתחיל עם העדינות שביניהן, כמו: עדשים למיניהן ומש.

בכל מצב בו ישנן התוויות רפואיות ספציפיות, מחלות למיניהן, או בחירות תזונתיות אישיות כדאי לקבל הכוונה אישית מדוייקת.

רוצים לארגן בסביבתכם מפגש כזה?
מוזמנים ליצור אתי קשר


לקריאה נוספת:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה