"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 9 ביוני 2014

סלט של ערב באמצע השבוע עם טונה אדומה ואצות

אני לא סובלת טונה!
זאת מקופסאות השימורים.
לא יכולה לסבול אותה.
ועם זאת הילדים שלי מאד אוהבים, אז בשבילם יש בבית (במים, או מקסימום בשמן זית. אף פעם לא בשמן אחר. חבל על הבריאות). לקח לי זמן להיות מוכנה להכין להם את זה ויש תקופות שהם אוכלים מזה הרבה ואז הגל יורד.
מכירים את זה?

טונה אדומה זה כבר סרט אחר.
את זה אני בהחלט יכולה לאכול.
לכן שמחתי לגלות את הנתחים הקפואים שיש עכשיו בהרבה מקומות (מצאתי אצל הקצב שלי בפריזר), בטח בהשראת תרבות הסושי שבאה אלינו לטובה ונשארה.

הכי אוהבת לצרוב אותה על מחבת, קלות קלות ולאכול כך.
או עם רוטב של סויה וסילאן.
או בתוך סלט.
[*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP להכין עם תיבול "כשר" ***}

הפעם הכנסתי אותה as is לסלט, אחרי חיתוך, קיצוץ ומעיכה.
ביחד עם אצות וואקאמה שהושרו קודם במים והתרככו ושאר ירקות (בעיקר חסה, בצל ירוק ומלפפון) וגם עם: ג'ינג'ר כבוש (קצת בשביל הטעם), שמן זית, מעט שמן שומשום ורוטב סויה.
אפשר גם להוסיף ביצה אם רוצים (אנחנו פשוט אכלנו אותה ליד הסלט)