"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 17 ביולי 2014

דג בתנור וירקות מוקפצים- ארוחה בשלט רחוק

הכל התחיל מהגדולה שלי שאמרה לפני כמה ימים שממש בא לה פתאום דג, שמזמן לא אכלנו.
צודקת. מזמן...
ואיך שהיא אמרה את זה הבנתי שגם אני ממש רוצה לאכול דג!!!

למחרת נכנסתי לחנות הדגים ה-יחסית- חדשה בסביבה, שטרם הזדמן לי לבקר בה וקניתי לנו 3 מוסר ים מקסימים (מצאתי גם פילה ברבוניות בפריזר, אם כי זה כבר לפוסט אחר...) והתחלתי לפנטז עליהם. מכירים את זה, נכון?

אבל..... באותו היום כמעט ולא היה פה אף אחד לארוחת צהריים וארוחת הערב גם הייתה במושבים בודדים... (ככה זה בחופש... איכשהו כולם עסוקים יותר).
למחרת התחיל להסתמן דומה, עם ימבה סידורים, ריפוי בעיסוק, שיעורי שחייה, קניות וכו'.
ואז בעלי ואני סיכמנו שחייבים להכין את הדגים האלה. חייבים פשוט! כולם פה בדודה!
הוא יכין, אני אסביר לו בטלפון מה לעשות, כשאוכל לדבר.
וכך היה.

בנסיעה, בדרך לאחד הסידורים, הסברתי לו מה לעשות עם הדגים, הצעתי להוסיף ירקות מוקפצים וכשחזרתי- הייתה אחלה ארוחה!
אכלנו ממנה סיבוב נוסף בערב ועוד נשארו שאריות למחרת (קארי תאילנדי- סטייל של:ירקות, שאריות דגים וקלמארי עם אורז. יאמי!)

חומרים

לדגים: דגים כמספר הסועדים (אנחנו השתמשנו במוסר ים, כל דג ילך פה)
לרוטב: חמאה/ גהי (כמה? הרבה כזה...) ***לפרוטוקול האוטואימוני AIP אפשר להשתמש גם בשמן קוקוס/ שומן בקר **
מיץ לימון (1 או 2 תלוי בכמות הדגים והסועדים)
מלח גס
כמה שיני שום שאוהבים, קצוצות

לירקות: גזר, פלפלים צבעוניים, כרוב, בצל ומה שרוצים
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP ירקות ותבלינים "כשרים" ***
כמה שיני שום
שמן קוקוס
רוטב סויה
חומץ/ מיץ לימון

אופן ההכנה

מבקשים מאיש הדגים לנקות היטב את הדגים, כדי שאפשר יהיה להכינם לתנור.
מחממים תנור ל-180 מעלות.
ממיסים את הגהי מעט, מערבבים לתוכה את מיץ הלימון (אצלנו זה "קרח לימון" כי אנחנו מקפיאים מיץ בעונה בשקיות קרח), מוסיפים את המלח ואת השום אחרי שקצצנו אותו היטב.
מערבבים היטב את הרוטב ומושחים בנדיבות על הדגים. אפשר עם מברשת ('רק אל תשכח לנקות אותה, כי הקטנצ'יק אוהב לשחק איתה ברחבי הבית...')






ויאללה לשגר לתנור לכ-15-20 דקות

בינתיים....
חותכים את הירקות לרצועות דקות ומקפיצים בשמן קוקוס בווק.
מוסיפים רוטב סויה, חומץ, ומה שרוצים





כשחזרתי הבייתה חיכה לי שולחן מגניב ביותר!
הכי שווה!








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה