"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

עוגיות דלעת שוקולד צ'יפס- לא פליאו בעליל!

אני יודעת,לפעמים נמאס לכם מכל מתכוני הפליאו האלה שלי ובא לכם משהו "רגיל" עם קמח וכל זה.
אז הפעם כשרציתי להכין עוגיות- צריך סיבה? טוב: הגן בא לבקר, לאיילה יש יומולדת ועוד כל מיני כאלה- הלכתי לשוטט בין בלוגים אהובים לי במיוחד וראיתי את זה ואת זה ואת זה
אז החלטתי לאלתר ממה שיש לי בבית.
הייתה לי פיסת דלעת במקרר שממש התאימה לקונספט של העוגיות. ובכלל בעונה הזו האמריקאים משגעים את השכל עם כל מה שהוא דלעת, אז זה מחלחל...
אז בישלתי אותה צ'יק צ'ק במים, סיננתי ויצרתי לי מחית דלעת כתומה יפייפיה



הוצאתי עוד כמה דברים מהמקרר והחלטתי על הקונספט של עוגיות מקמח כוסמין, קוואקר ופתיתי קוקוס.
הן יצאו אפילו טבעוניות, על אף שאני ממש לא בכיוון ואין לי כל בעיה עם חמאה וביצים (נהפוכו...). ככה פשוט יצא!

בפעם הבאה אנסה עם קמח שקדים- פשוט נגמר לי...- ואז גם אני אוכל לאכול וליהנות מהן

חומרים

2 כוסות קמח כוסמין
1.5 כוסות קוואקר דק
1 כוס פתיתי קוקוס טחונים
כף קנמון
1.5 כפיות אבקת אפייה ללא אלומיניום/ סודה לשתייה
3 כפות שמן קוקוס (אפשר להמיר בחמאה, כן)
1 כוס סוכר חום בהיר (אפשר לשנות, כן)
1 כפית תמצית וניל
מחית מפיסת דלעת גדולה, בטח משהו כמו 1.5 כוסות (לא בדיוק מדדתי, זו הערכה)
חפיסת שוקולד מריר (באיכות לבחירתכם) חתוכה לחתיכות קטנות, אפשר גם להשתמש בפצפוצי שוקולד אם יש לכם (אפשר להמיר בצימוקים, תמרים קצוצים או כל פרי יבש קצוץ לבחירתכם)



אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
מכינים 2 תבניות עם נייר אפייה.
מערבבים את החומרים היבשים יחדיו (קמחים, קנמון, אבקת אפייה, קוקוס).
ממיסים מעט את שמן הקוקוס ומערבבים אותו עם הסוכר בקערה נפרדת, עד שנוצרת עיסה חלקה. מוסיפים ומערבבים פנימה את תמצית הוניל ושופכים אל מחית הדלעת לערבוב טוב.
שופכים את הרטובים ליבשים ומערבבים היטב היטב עד שהכל התאחד והמרקם אחיד וטוב כזה. לא יבש מדיי ולא רטוב מדיי.
אם רטוב מדיי, אפשר להוסיף עוד קצת קוואקר/ קמח.
אם יבש מדיי אפשר להוסיף עוד קצת נוזלים, לבחירתכם.
בסוף מוסיפים לערבוב אחרון את חתיכות השוקולד הקטנות.

מעגעגים עוגיות עם 2 כפות על תבניות האפייה ומשגרים לתנור לכ-10 דקות, אולי טיפל'ה יותר





הן צריכות להפוך לחומות בקצוות ולא להישרף...
ואז צריך להחליט איפה שומרים אותן כדי שהן לא יחוסלו (פשוט נשארה לי ילדה אחת בבית... והיא מאד מאד אהבה את העוגיות האלה... אז הקצבתי לה כמה ואת השאר החבאתי).

המרקם שלהן יצא נהדר, באמת.
לא יבש מדיי ולא רך מדיי





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה