"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 4 בדצמבר 2015

כשהמרק הוא רק תירוץ- עוברים לבישולי חורף

הימים הולכים ומתקררים פה בדרום, במקומות אחרים בארץ גשום מאד.
אומרים שסוף השבוע הזה יהיה מאד קררררר.
אנשים מתחילים להיות חולים מסביב... לא מגיעים לעבודה (במקרה הטוב, בו הם מאפשרים לעצמם את המנוחה וההחלמה), ילדים לא מגיעים לגן, לביה"ס... המורה בבית כי ילדיה חולים...
נו, אתם כבר מכירים את זה, נכון?

מה יותר טוב מהאוכל שלנו כדי להכניס פנימה רכיבי בריאות של ממש בצורת תבלינים למיניהם, שמחזקים את מערכת החיסון שלנו באופן מיידי ומערכתי, שנותנים בוסט טוב אם אנחנו רק מתחילים להרגיש שמשהו קורה.
למה לא בעצם?

מרק בשבילי הוא אחת ה- דרכים הטובות ביותר להחביא בתוכו שלל רכיבים מזינים ומחזקים.
כי מדובר בבישול קצת יותר ארוך, הכל נשאר בפנים והמים לא "נזרקים", יש יותר הסכמה לטעמים שונים וגם קל להחביא בו טעמים ומזונות שאולי ביומיום לא היו נותנים לנו...

אם יש לכם ציר עצמות (כדאי שיהיה...) אז אפשר להכין את המרק על בסיסו ולהכניס עוד בריאות של ממש!


ג'ינג'ר וכורכום טחונים עם גרידת תפוז ולימון וקנמון



חומרים

2 בטטות גדולות
פיסת דלעת בינונית פלוס
בצל גדול
5-6 שיני שום
אופציונלי: ציר עצמות 
מקל קנמון
1-2 עלי דפנה
פיסת ג'ינג'ר מגורדת
פיסת כורכום מגורדת
גרידת לימון מ 1/2-1 לימון
גרידת תפוז מ 1/2-1 תפוז
כמה פיסות אסטרגלוס מיובש (יש בחנויות טבע, נראה כמו כפיס עץ עגול קטן)
מלח, פלפל לפי הטעם
2-3 כפות של שמן קוקוס/ חמאה/ גהי (חמאה מזוככת)

אופן ההכנה

חותכים את הירקות ומכניסים לסיר עם מים/ ציר עצמות, עלי דפנה ומקל קנמון.
מביאים לרתיחה ומקטינים את האש.
מוסיפים את שאר התבלינים.
בסוף בסוף מוסיפים את שמן הקוקוס/ חמאה/ גהי
מבשלים עד לריכוך הירקות וטוחנים, אם רוצים מרק טחון.

אפשר להוסיף פנימה עוף, בשר, דגים, קטניות, פסטות ועוד- כיד הדמיון וגישתכם התזונתית.
אנחנו אוכלים אותו ככה, כמו שהוא




שנהיה בריאים ומוזנים היטב במשך כל ימות השנה