"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 28 בדצמבר 2015

מרק כתום מקורמל

מרק כתום הוא אחד המרקים הנאכלים אצלנו באופן קבוע.
השבוע ראיתי איזו תמונה באינסטגראם שהדליקה אותי, של מרק גזר מקורמל.
החלטתי גם לנסות, רק עם תוספת דלורית ובצל לקירמול.
יאמי!

חומרים

2 בצלים
דלורית קטנה/ בינונית
7-8 גזרים
שמן קוקוס
1-2 כוסות ציר עצמות/ מים
כמה שיני שום שאוהבים
תבלינים: מלח, פלפל, ג'ינג'ר, קנמון
תוספות אפשריות: עירית קצוצה, פסטו, שקדים/ אגוזים קצוצים, פרמז'ן ועוד כיד הדמיון
אפשר גם להוסיף שמנת/ חלב קוקוס אם רוצים
*** לפרוטוקול האוטואימוני AIP יש להשתמש בתבלינים מתאימים ***
*** לדפ"מ SCD יש להשתמש בתבלינים מתאימים ***

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
מניחים בתבנית את הירקות עם 2-3 כפות שמן קוקוס (בחורף אני מניחה בגושים, כי השמן מתקשה. מכניסה לתנור ואז אחרי כמה דקות פותחת את התנור ומערבבת היטב, כשהשמן מתחמם והופך לנוזלי).
אופים עד לריכוך וקירמול הירקות, כחצי שעה. בהתאם לתנור הבייתי



מעבירים לבלנדר/ מעבד מזון וטוחנים את הירקות ביחד עם ציר העצמות ושאר התבלינים. 
אפשר גם להניח הכל בסיר גבוה יחסית ולטחון עם בלנדר מוט.
איך שיותר נוח לכם


מוסיפים נוזלים לפי הצורך ומחממים את המרק לרתיחה, מקטינים את האש ומבשלים עוד כ 10-15 דקות נוספות.

טועמים, מתקנים תיבול ומגישים עם או בלי תוספות למיניהן.
מתקבל מרק עם טעם מיוחד ביותר!




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה