"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 29 בספטמבר 2016

"גבינת" קישואים

עוד אחד מהחידושים שאני שומעת עליהם דרך המטופלים שלי.
מסתבר שזה מתכון שרץ כאש בשדה קוצים באינסטגרם ובפייסבוק ואיכשהו הצלחתי לפספס אותו

מדובר בהכנת מעין גבינה מקישואים, אולם יש גם ואריאציות עם דלעת, גזר, סלק ועוד ועוד

איזו תמונה קיבלתי, נכון?
בכיוון השעון: דלעת שומשום שום וזעתר, קישוא, קישוא שום וזיתים

אה, משתמשים פה בג'לטין.
כזה שמופק מעצמות של בקר או דגים.
יש גם נסיון לטבען את זה ולהשתמש באגר- אגר. מודה שניסיתי ללא הצלחה, אז אני נשארת עם הג'לטין. שזה מצויין בעיניי כי ג'לטין מכיל חומוצות אמינו חשובות ביותר עבורנו שתורמות לבריאות העצמות, הסחוסים, מערכת העיכול ופלורת המעיים שלנו ועוד ועוד.
מבטיחה פוסט בקרוב על חשיבות הג'לטין. בינתיים אפשר לקרוא פה ויש עוד לא מעט מקורות.

חומרים

1 כוס קישואים בהירים מקולפים וחתוכים (בערך 2 קישואים בינוניים)
מעט מים לבישול הקישואים (1/4 כוס במתכון המקורי)
כף שמן קוקוס (זית גם מעולה בעיניי)
כפית מיץ לימון
1.5 כפות ג'לטין (אני משתמשת בסוג הזה שמופק מפרות שאוכלות עשב, גראס פד)
מלח לפי הטעם (אפשר לגוון פה עם התבלינים ולהוסיף עוד דברים, כמו: שום, פלפל שחור, פלפל חריף ועוד כיד הדמיון)

אופן ההכנה


מבשלים את הקישואים עם מים עד שהם מתרככים. כ-5 דקות אחרי רתיחת המים.
מוציאים מהסיר ומסננים.
מכינים בינתיים תבנית עם נייר אפייה. יש פה 2 אפשרויות.
אני הכנתי בתבנית אפייה שטוחה רגילה וראיתי שאפשר להכין גם בתבנית של אינגליש קייק, מה שיוצר מעין "ככר" גבינה לאחר מכן.
תראו מה נוח לכם יותר



כפי ששמתם לב לא טרחתי לקלף את הקישואים שלי ולכן ה"גבינה" שלי יצאה ירקרקה.
אם הייתי מקלפת הייתה יוצאת לבנה יותר

במעבד מזון/ בלנדר טוחנים את הקישואים עם השמן ומיץ הלימון עד לקבלת תערובת אחידה.
מוסיפים את הג'לטין (כל עוד זה חם, אחרת הוא לא יימס) ואת התבלינים וטוחנים ביחד לקבלת תערובת אחידה


מניחים את התערובת בתבנית בשכבה אחידה

מה שרואים פה בתמונה זו תבנית אחת עם ג'לטין והשנייה עם אגר- אגר.
כאמור הנסיון עם האגר אגר לא צלח ואח"כ הוספתי ג'לטין מומס במעט מים רותחים לתערובת ההיא והכנתי מחדש

מניחים במקרר למשך לפחות שעתיים, אפשר גם יותר. עד שהג'לטין מקשה את ה"גבינה" ומתייצב.
אז אפשר לחתוך לכל צורה שמתאימה לכם

זו גירסא אקסטרה שומית שהכנתי
רעיון מדליק נכון?
ספרו מה ניסיתם ואיך יצא לכם.

נראה לי שזה יהיה מדליק עם סלק, כרובית, קולרבי...
אני כבר עפה עם האפשרויות



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה