"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 13 בפברואר 2017

תבשיל מהיר של ירקות חורפיים עם בשר- או- מה עוד אפשר לעשות עם קציצות?

כמעט בכל שבוע אני מכינה קציצות. בדרך כלל לפי המתכון הבסיסי שלי להכנת קציצות, אולם יש לי גם המון המון רעיונות לגיוונים ואילתורים. הנה, הסתכלו בתווית ה"קציצות" של הבלוג.

לפעמים הקציצות הן רק התירוץ, או חומר הגלם להכין איתו מנה חדשה.
זה מה שקרה כשרציתי להקפיץ קצת ירקות חורפיים טעימים ולהכין לי מנה מהירה יחסית, טעימה ומשביעה



חומרים

1-2 כפות שמן קוקוס/ זית/ שומן בקר 
בצל גדול
1/2 חבילת פטריות
1/3 חבילת אפונת שלג
פיסת ג'ינג'ר
2 שיני שום
תבלינים: מלח, פלפל שחור גרוס, פלפל צ'ילי
3 קציצות מוכנות כבר
אפשר להוסיף כל ירק נוסף-הייתה לי כרובית אפויה בשמן קוקוס שגם נכנסה פנימה

אופן ההכנה

קוצצים את הבצל, את הפטריות והאפונה.
מגרדים את הג'ינג'ר, קוצצים את השום קטן קטן.
חותכים את הקציצות לנתחים קטנים.

מחממים מחבת/ ווק עם השמן לבחירתכם.
זורקים פנימה את הבצל והפטריות ומערבבים למשך כמה דקות עד להזהבה.
מוסיפים את האפונה ואת כל התבלינים לערבוב וכן את הירקות שהמוכנים שיש לכם כבר ושרוצים להצטרף לחגיגה הלוהטת.
ערבוב של כמה דקות בחום גבוה, תוך כדי הקפצה, ניעור וכל מה שמתאים לכם. עד לריכוך קל של הירקות ושמירה על הצבע שלהם.
בשלב זה אפשר להוסיף מעט נוזלים אם רוצים. 1/2 כוס בערך של מים/ מרק צח/ ציר עצמות ובישול של עוד 2-3 דקות לספיחת טעמים ולחות.
מוסיפים את הקציצות הקצוצות ומערבבים היטב עד שהכל חמים ומעורבב ומגישים




זו יכולה להיות מנה בפני עצמה, אין צורך אמיתי בתוספת (חוץ ממוחמצים למיניהם אולי).
אפשר לאכול על אורז, תפוחי אדמה, בטטה או עם כל תוספת שמתאימה לכם.
בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה