"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שישי, 17 בפברואר 2017

לא ייאמן שאין לי פוסט כזה עדיין- בטטה בתנור!

לא ייאמן- כי זו מנה כל כך קבועה אצלנו בבית.
בטטה בתנור.
אין שבוע בו אין לפחות פעם אחת בארוחת הצהריים בטטות בתנור, אם לא פעמיים.
אפילו זה שהכי בררן באוכל אצלנו כבר אוהב בטטה בתנור.


זה באמת כל כך פשוט וקל



חומרים

בטטות- כמה שתרצו
שמן קוקוס/ שמן זית/ חמאה/ גהי
מלח
[אפשר להוסיף עוד תבלינים, ברור. רק שאצלנו אוהבים את זה הכי הכי פשוט]

אופן ההכנה

מחממים תנור ל 180-200 מעלות.
חותכים את הבטטות לחתיכות בגודל הרצוי והאהוב עליכם.

אפשר לקוביות קטנות או גדולות (קוביות קטנות ייאפו מהר יותר, במידה ואין לכם הרבה זמן להכנת המנה- כבר קרה לי, כמובן), או ל"צ'יפסים".
תבחרו.

מניחים בתבנית לבחירתכם.
מפזרים מעל מלח (אני אוהבת מלח גס) ואת השמן בו תשתמשו.
אם מדובר בשמן קוקוס (הבחירה המיידית שלי), בחורף הוא מתקשה. לכן אני מניחה אותו מעל הבטטות בגושים עם כף ומכניסה לתנור.
אחרי כ-10 דקות אני חוזרת ומערבבת היטב ומחזירה לתנור להמשך אפייה.


הבטטות מוכנות כשהן רכות. תוך 40-60 דקות. זה תלוי בתנור.
אפשר לאכול אותן כשהן חמות ואפשר גם כשהן קרות





הן יכולות להכנס לסלט, או לסושי, או "סנדביץ'" עם חסה, אבוקדו וסלמון/ סרדינים למשל.
אין כמעט מצב בו נשארות לי בטטות בסוף היום. מישהו כבר ימצא איך לאכול אותן עד לסופו 😋

קוביות בטטות על בולונז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה