"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 5 בנובמבר 2018

פשטידת בטטות ותרד, בלי קמח כמובן

אמא שלי מכינה משהו דומה 
גם אני מכינה כל כמה זמן משהו דומה
אולם כשמטופלת שלחה לי את הסרטון הזה זה היה נראה כ"כ מזמין ושוב עשה לי חשק, כאילו מעולם לא הכנתי את זה
זה תמיד כיף, לקבל השראה למשהו שאני כבר עושה הרבה פעמים- מחדש

חומרים

2 בטטות בינוניות
2 כפות שמן זית
חופן עלי תרד- בין חצי לחבילה שלמה
5-6 ביצים (לא נורא אם חסרה אחת)
חבילת שמנת להקצפה (38% שומן), אפשר קצת פחות גם

3-4 כפות גבינה מגורדת (אני אוהבת את הנועם ללא החומרים המשמרים, אפשר גם מוצרלה או קשקבל)- אופציונלי, לטעמי משדרג
במתכון המקורי יש עגבניות מיובשות, לא היו לי אז הכנסתי במקום חופן עלי בזיליקום קצוצים
מלח, פלפל, אגוז מוסקט, אבקת שום/ שום קצוץ (כמה שאוהבים)
במתכון המקורי יש גם גבינה מלוחה מעל, לא הייתה לי (יצא מצויין גם בלי)

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
המתכון עושה שימוש במיקרוגל לריכוך הבטטות במשך כדקה.
לי אין מיקרוגל, אז בישלתי את הבטטות במים עד לרתיחה ולעוד מספר דקות וקיררתי אותן מעט. 
המשכתי לפרוס אותן לפרוסות דקות יחסית.
את פרוסות הבטטה מניחים בקערה ויוצקים מעל שמן זית, מלח ופלפל לפי הטעם ומערבבים קלות עם הידיים.
אחר כך מניחים את פרוסות הבטטה בתבנית, בתחתית ועל דפנות התבנית ומכניסים לתנור לכ-20 דקות של אפייה.
מוציאים מהתנור ומצננים מעט.

בינתיים
 מערבבים בקערה את הביצים, השמנת, הגבינה המגורדת, הבזיליקום הקצוץ ושאר התבלינים.

בשלב הבא מפזרים עלי תרד קרועים/ חתוכים על הבטטות




יוצקים את תערובת הביצים מעל התרד והבטטות ומכניסים שוב לתנור למשך כ-30 דקות



הריח בבית משגע!
אפשר לאכול את הפשטידה מייד או לתת לה להתקרר מעט
ואפילו בימים שאחרי



אני בטוחה שעגבניות מיובשות וגבינת פטה/ בולגרית ישדרגו עוד יותר.
בפעם הבאה...

אגב, אפשר לנסות גם עם תחתית מדלועים למיניהם, קישואים, סלק- במקום הבטטה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה