"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 28 בינואר 2019

תבשיל של בשר, מח עצם וירקות

קבלתי את ההודעה הזו ממטופלת לפני כמה ימים 



וכמובן שמייד ביקשתי ממנה לחלוק איתנו את המתכון שלה.
מי שלא מורגל בכתיבת מתכונים יכול מאד להילחץ מבקשה כזו, כי "זה לא כזה מדויק" וכל האחריות הזו...
מצד אחד לגמרי מבינה, ומצד שני מי שכבר יש להם גישה למטבח צריכים רק קצת השראה מדיי פעם כדי לקחת דברים לכיוון קצת שונה ממה שמורגלים אליו. ועבור זה לא תמיד חייבים מתכון מדוייק, נכון?

אחרי שביקשתי, זה מה שהיא כתבה לי:
בישלתי את הבשר- נתח לבישול ארוך שביקשה מהקצב, חתוך לנתחים ביחד עם העצמות והמח- במים לאיזה שעה שעתיים. מתישהו בשעתיים האלה הוספתי מלח, פלפל, קינמון, עלי דפנה וקצת רסק עגבניות. אחר כך הוספתי גם תפו"א וגזר ואז עוד איזה שעתיים. זהו. נראה לי.

כך שיוצא שהבשר והעצמות התבשלו להם איזה 4 שעות ומעלה. התקבל תבשיל ג'לטיני וטעים בזכות המח וכל מה שיצא מהעצמות במהלך הבישול.
זה משביע, מזין וטעים להפליא.
תרגישו חופשי לשחק עם הירקות והתבלינים.
בתאבון!







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה