"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 10 באוקטובר 2019

מתכוננים לחורף- פוסט אורח של יולה חלפין

יולה חלפין היא נטורופתית שרוקחת מוצרים מופלאים למיני בעיות ומיחושים שהרבה אנשים מתמודדים איתם על בסיס יומיומי, במיוחד בתקופות בהן יש ילדים קטנים בבית (תערובת להרחקת כינים  או שמן להרחקת יתושים, למשל).

כשביקשתי ממנה לשתף אותי ואת קוראי הבלוג בפוסט מתארח היא בחרה להתחבר לעונה בה אנחנו נמצאים, פאתי החורף- חשוב, נכון?


עונת הצינונים בדרך, ויש שיגידו שהיא כבר כאן.
אני יכולה להגיד בגאווה (ובשקט, שאף אחד לא ישמע טפו טפו) שברוב המקרים אני מצליחה למנוע את מחלות החורף בביתי.

מה הסוד שלי?
אין לי סוד אחד, יש לי רשימה:

תזונה, תזונה, תזונה. אם אוכלים כמו שצריך, הגוף מתחזק ויכול לתת פייט לכל פולש זר שלא יבוא. הכי חשוב – המון ירקות, בכל הצבעים. זה מה שיבטיח לנו ריבוי נוגדי חימצון. להקפיד על שום, בצל, ג'ינג'ר, פירות יער, עלים ירוקים, ירקות שורש כתומים



חליטות צמחים. בביתים אחרים קוראים לזה "תה". אני מתייחסת לתה שלי כמערכת מתוחכמת ללוחמה בחיידקים ווירוסים, לכן התה שלי בחורף יכיל את אותם צמחי התבלין שיעזרו לגוף למנוע מחלות או להחלים במהרה: קינמון, רוזמרין, תימין, אורגנו, הל, ציפורן וכמובן דבש איכותי ולימון. לא חייבים כולם יחד. אפשר לשחק עם השילובים השונים



❃ אמבטיות עם שמנים אתריים. אחת לשבוע לפחות אני אוהבת לעשות אמבטיה מפנקת ולתוכה לטפטף שמנים אתריים מחזקי מערכת חיסון, לדוגמא: לבנדר, עץ התה, אקליפטוס, תפוז, ארז, ברגמוט. חשוב להקפיד על מינוני שמנים: כ-8 טיפות מכל סוגי השמנים יחד לאמבט המיועד לאדם מבוגר (מעל גיל 12).

❃ תרסיס על בסיס שמנים נוגדי חיידקים ווירוסים שאני מרססת בחללי הבית השונים, בייחוד אם מישהו מפתח משהו. לוקחת חצי כוס מים עם 2 כפות אלכוהול ולתוכם מטפטפת שמנים אתריים עץ התה, מליסה, לימון, אקליפטוס, אורן, מור (כולם או חלקם), 50 טיפות סך הכל. שמה בתרסיס ומשפריצה בכל הזדמנות. גם אם אני מחכה בתור במרפאה, נוסעת ברכבת או נמצאת בחלל עם אנשים משתעלים. מאד יעיל!



הנה  מתכון למרק כתום עם עדשים כתומות של יולה, ממש מתאים לעונה הזו


מאחלות לכולם חורף בריא ורגוע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה