"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 6 באוקטובר 2019

תבשיל כרוב ושומר בסגנון הודי

אוכל הודי אני מאד אוהבת.
לא כולם פה אוהבים חריף, אז אני יכולה להכין את האוכל בסגנון למעט החריפות. כלומר, להשתמש בכל התבלינים, בהקפצת זרעי תבלינים בתחילת הבישול וכו'.

הנה מה שיצא לי יום אחד- שילוב של רצון להוסיף עוד מנה ל"סירי לידה" שהכנתי למשפחות בישוב ומה שהיה במקרר 😉

חומרים

שמן קוקוס/ זית
זרעי חרדל (אפשר ב-2 צבעים), זרעי כוסברה, זרעי כמון
ג'ינג'ר ושום קצוצים (הכינותי מראש ויש לי בפריזר, אולם אפשר פשוט לקצוץ על המקום)
1/2 כרוב לבן
מלח (אפשר מלח מתובל כזה למשל גם), כורכום (אם רוצים חריף, זה המקום להוסיף)
אופציונלי: היו לי כמה שומרים אפויים שנותרו מהחג האחרון, הוספתי אותם גם
1/2 צרור פטרוזיליה
אופציונלי: תרד, מנגולד- לא היו לי, אולם ילכו פה מעולה!
ל AIP אפשר להתאים את התבלינים


אופן ההכנה

קוצצים את הירקות בנפרד, את הכרוב, את השומר ואת הפטרוזיליה.
מחממים 1-2 כפות שמן בווק ומוסיפים את זרעי התבלינים ואחרי כדקה גם את השום והג'ינג'ר. נותנים לזרעים להתחמם עד שהם מתחילים להתפצפץ קלות




ואז מוסיפים את הכרוב ומערבבים היטב במשך כמה דקות.
מוסיפים את שאר התבלינים ומערבבים היטב עוד מספר דקות, עד שהכרוב מתחיל להתרכך.
מוסיפים את שאר הירקות הקצוצים וממשיכים לערבב.

אחרי כ-10 דקות של ערבוב אפשר להוסיף מעט מים/ מרק צח/ ציר עצמות ומכסים עם מכסה למשך כמה דקות.
הכל מתרכך ומתערבב שם בפנים היטב ואז מכבים את האש




אפשר לאכול עם אורז/ תפו"א/ ירקות מבושלים/ מאודים/ פירה/ נודלס ועוד ועוד.
אפשר כמובן גם להוסיף נתחי עוף/ בשר אם רוצים


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה