"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 24 באוקטובר 2011

חגיגה לעיניים- ארוחת הצהריים הראשונה של הבלוג!

חשבתי שמן הראוי לפתוח את הארוחה הראשונה בבלוג במשהו קצת חגיגי.
לא חגיגי כזה שאי אפשר לאוכלו ביומיום. נהפוך הוא!
חגיגי, כי יש בו צבעוניות ושמחה.
אוכל צבעוני תמיד משמח אותי יותר מאוכל חד- גוני. יש לכך גם משמעויות של מעבר, כי כל צבע מסמן על נוכחות של רכיבים תזונתיים ייחודיים ושונים. אם כי אין ספק שצבעוני זה פשוט שמח יותר.

אז ביום הזה רציתי לאכול מנה שהתחילה בעיקר בדימוי הצבעוני שהיה לי בראש, של צבעים חזקים המשלבים גם טעמים מגוונים יחדיו.
זה התחיל ממנגו ובשר. חכו רגע, אל תרימו גבה, זה דווקא מסתדר ביחד יופי!

התחלתי מרצועות בקר מוקפצות קלות בשמן זית. במקרה זה השתמשתי בשייטל (אני מאד אוהבת את החלק הזה, אם כי תמיד תוהה איך מבטאים אותו? האם בהיגוי יידישאי? איכשהו זה לא מסתדר לי מול קצבים ערביים, המבטא... מי יודע איך אומרים?)



מבחינת הילדים, פה אפשר לסיים את ההכנות לארוחה. הם יכולים לאכול קערית עם רצועות בקר מוקפצות ומקסימום איזה מלפפון או גזר ליד וזו ארוחה מושלמת בשבילם.
אני רציתי עוד!



חתכתי מנגו לקוביות, הוספתי המון כוסברה ובצל ירוק וערבבתי.
כבר עושה שמח בעיניים, נכון?

הוספתי פנימה את רצועות הבקר המוקפצות




ערבבתי, המלחתי, פלפלתי.
ו...זהו, זה ממש מוכן לאכילה.

רגע, רגע, נזכרתי שיש לי עוד משהו שיכול להתאים בול פה


נבטי עדשים אדומים!
מושלם! ארוחה נפלאה וחגיגית בהחלט!
סתם, ביום של חול.

הנה המתכון גם בצורה מסודרת יותר

חומרים

500-600 גרם רצועות של בשר בקר (כן, אפשר להחליף בחזה עוף, הודו, פילה דג ועוד ועוד. הטעם פשוט ייצא קצת...אחר)
מעט שמן זית להקפצה
מנגו גדול בשל
חופן נאה של כוסברה
כמה בצלים ירוקים
אפשרות לשדרוג: נבטים מסוג כזה או אחר

אופן ההכנה

את רצועות הבקר מקפיצים במעט שמן זית עד ש"נסגרות". אפשר להמליח ולפלפל כבר בשלב הזה.
אפשר גם להפריש מנות לילדים (או לתכנן כמות גדולה יותר עבורם כדי שיישאר גם לגדולים מה לאכול).
חותכים את המנגו לריבועים, קוצצים כוסברה ובצל ירוק ומערבבים יחדיו. מוסיפים את רצועות הבקר ואת הנבטים. טועמים ומוסיפים תבלינים (אם יש בכלל צורך), ו....אוכלים בתאבון רב!