"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 1 בנובמבר 2011

דג סלמון בתנור

סלמון הוא דג אהוב מאד אצלנו.
למזלי יש בסביבתי סופר עם מחלקת דגים ובו דגי סלמון טריים. ביום בו אני רוצה להכין דגים אני הולכת לשם ומבקשת נתחים מפולטים (בלי העצמות).
אפשר, כמובן, גם להכין מנתחים קפואים של סלמון, אם זה מה שזמין עבורכם. אז צריך יהיה לקלת בחשבון את זמן ההפשרה (אפשר להוציא מהפריזר בלילה שלפני, אם זוכרים).
זו ארוחה מאד קלה להכנה, משביעה ומזינה ביותר, כי הסלמון הוא מהדגים הטובים לנו לאכילה (בגלל תכולת האומגה 3 הגבוהה שבו).



אפשר להכינו בתנור עם שפע ירקות (בדומה לעוף בתנור), אם אבחר בכך, אכניס קודם את הירקות לתנור עם שמן זית ותיבול כלשהו ואחרי כחצי שעה אוסיף את נתחי הדג. כי הסלמון צריך רק מעט זמן, יחסית, בתנור.

פעמים רבות אני מכינה את נתחי הדג בתבנית. בוזקת מעל קצת מלח גס, מזליפה מעט מיץ מלימון טרי (לאורך הנתח) ומוסיפה קצת שמן זית.
אני יכולה גם לטפטף עליהם מעט שמן זית זית, מעט רוטב סויה ולפעמים גם קצת סילאן (אפשר גם שום קצוץ, למשל).
ליד או מתחת אני מניחה עיגולים דקיקים דקיקים של תפוחי אדמה ובטטות, כדי שאלה ייאפו ממש מהר.
לפעמים אכין רק את הדג ולידו סלט ירקות גדול, או ירקות חתוכים לילדים (אצלנו אוהבים מלפפון, גזר ועגבניות שרי- מה אצלכם?). אפשר גם עם סלט סלק, או עם אדממה או משהו בסגנון.

כפי שכבר ודאי שמתם לב, אני מאד אוהבת להכין מנה אחת מרכזית, המאפשרת כמעט לכל בני הבית לאכול אותה. מסביבה, אפשר להוסיף מנות מלוות, כמו ירקות בשלל צורות הכנה, טחינה ותוספות למיניהן.
צורה זו של הכנה לוקחת בחשבון את כל בני הבית ולא משאירה מישהו אחד (מי אמר האמא?) לאכול שאריות, או דברים שהוא/היא פחות אוהבים, רק כי 'זה מה יש'.
איך זה אצלכם? האם אתם מכינים מנות שונות עבור בני הבית, או שמוצאים דרכים לאכול ביחד מבלי להתיש את כולם?