"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 2 בנובמבר 2011

סלט קינואה

זה כבר עניין של מצב רוח וחשק בשבילי.
יש תקופות או ימים שבהם ממש מתחשק לי את סלט הקינואה הספציפי הזה.

אז אני מתחילה מלהכין קינואה פשוט. כי אני כבר יודעת שלא כולם בבית אוהבים סלט קינואה, אולם אם היא תהיה פשוטה יש סיכוי שאפשר להכין איתה משהו שגם הילדים יאהבו. למשל לערבב עם בטטה בתנור, או עם תבשיל עדשים, או לגרד פנימה גזר, או להכין עם רוטב עגבניות.
קינואה "פשוטה" מספקת לי קרקע רחבה לשלל ארוחות אפשריות.

אבל אני בכלל רציתי להכין לי סלט קינואה טעימוס.

חומרים

קינואה מבושלת
גבעולי סלרי
חמוציות
בצל סגול
אגוזי מלך
שמן זית
מלח

אופן ההכנה

אחרי שמכינים את הקינואה, מניחים אותה בכלי ומוסיפים: גבעולי סלרי קצוצים דק (מי שאוהב, יכול גם להוסיף כמה עלים קצוצים), חמוציות, אגוזי מלך קצוצים, עיגולי בצל סגול.
מתבלים בשמן זית ובמלח ואם אוהבים אפשר גם להוסיף פלפל שחור.

ארוחה טעימה ומאד מעניינת בפה. בכלל שילוב של סלרי וחמוציות בהחלט עושה לי את זה.


7 תגובות:

  1. גם אני אוהבת לבשל "חומרי גלם לסלטים"
    כמו אורז מלא, קינואה, עדשים שחורים.
    אח"כ חותכים כמה ירקות טריים, מתבלים ויש סלט

    השבמחק
  2. זה אדיר, נכון?
    האמת שזה יותר מתאים לקיץ ועכשיו קצת מתחיל להתקרר (אפילו טפטף עליי גשם היום כשחזרתי בבוקר מהגן. איזה כיף!).
    כשמתחיל להתקרר אני מרגישה שיש לי יותר את הצורך בדברים מבושלים של ממש, חמים כאלה.
    אם כי אין על סלט הקינואה הזה, באמת שיש בו משהו, בשילוב הטעמים שיכול לחצות עונות מבחינתי, כשהחשק מתעורר :-)

    השבמחק
  3. יו, מעיין, מה זה בלוג הבנטו המדליק הזה? שלך?
    רוצה עוד!

    השבמחק
  4. כן, שלי :)
    רוצה עוד בנטואים? באמת מזמן לא הכנתי ...

    השבמחק
  5. בטח שרוצה עוד בנטואים. זה כזה להיט.
    לא ידעתי שאת בעניין... איך לא אמרת כלום שכתבתי על זה לפני כמה זמן?

    אם כבר בעדכונים, גם בלוג הלחם לא התעדכן מזמן... (חפרתי קצת :-) )

    השבמחק
  6. אנחנו עושים סלט מאוד דומה אבל מוסיפים הר של פטרוזיליה ונענע קצוצות - מעבר לטעם גם המראה משתדרג !
    ומוסיפים גם מש מבושל ואם יש גם גרעיני רימון.

    השבמחק
  7. נשמע שיוצא לכם טבולה- קינואה :-)

    השבמחק