"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום רביעי, 16 בנובמבר 2011

טופו בסויה וסילאן

'כן, אני יודעת, לא כולם מבינים מה זו החיה הזו "טופו" ואיך אוכלים אותה, ואיך מכינים ממנה משהו טעים.
זה בסדר שלא כולם מתחברים. לא חייבים, באמת.
בעיניי זה עוד אחת מהאפשרויות למזון בעל ערכים תזונתיים גבוהים שהוא קל לשימוש ולהכנה ויכול להשתלב בקלות במגוון של מנות.
כמובן שזה מזון שיכול להיות חשוב לצמחונים ולטבעונים, אולם לא רק.
מי שרוצה לדעת עוד, יכול לקפוץ לרגע הנה.

המנה הכי אהובה פה בבית, שהיא באמת מהירה בטרוף היא קוביות טופו בסויה וסילאן.

חומרים

גוש טופו
שמן זית/ קוקוס
קצת רוטב סויה (אפשר לבחור בסוג ללא גלוטן ולאלה הנמנעים מסויה אפשר להשתמש בcoconut aminos)
קצת סילאן
[בכוונה לא כותבת כמויות מדוייקות, כי כל אחד יאהב קצת אחרת וצריך להתנסות בזה. אני אוהבת קצת יותר סויה מהסילאן, למשל, כך שזה לא יצא ממש מתוק]

אופן ההכנה

חותכים את גוש הטופו לריבועים. אפשר גדולים ואפשר קטנטנים. תלוי למה מייעדים את המנה הזו. לאכילה כך, כדאי גדולים יותר ולשילוב במנות אחרות אפשר יותר קטנטנים. תלוי גם בגיל האכלנים.
במחבת מחממים מעט שמן זית (אפשר גם שמן קוקוס, אם כי אצלי פחות אוהבים את המנה הזו עם שמן הקוקוס. אני כן) ומקפיצים את ריבועי הטופו עד להזהבה קלה.
מוסיפים מעל את רוטב הסויה והסילאן ומערבבים למספר דקות ו....זהו.
זה מוכן!



כדאי להגיש חם, זה הכי טעים!
אפשר גם להגיש מעל אורז, פסטה, פירה, ירקות מבושלים, בסלט וכן הלאה.
אפשר לשלב עם ירקות מוקפצים.
אפשר להוסיף שום, פלפל חריף וכן הלאה- למשקיענים, נטולי ילדים וללא בעיית זמן.



כבר אמרתי שכדאי להגיש חם?

2 תגובות:

  1. יש מצב שהמתכון הזה ממני? (מבאופן) הוא בול מה שאני עושה כבר שנים והחברים שלי אפילו קוראים לו הטופו של סיגל :).

    הגעתי אליו כמו עם האשכוליות בטחינה, מאילוץ.
    תמיד הייתי מכינה טופו טריאקי שכלל חוץ מהסילן והסויה גם שום וחרדל ובצל וג'ינג'ר ועוד משהו אני חושבת (זוכרת 7). פעם מיהרתי וצמצמתי לשני המרכיבים האלה, וזכיתי להכי הרבה תשואות מאי פעם! ומאז זה מה שאני עושה.

    לאחרונה אני משדרגת עם שיני שום שלמות שמטגנות יחד עם הטופו (מוסיפה אותן קצת אחרי) ויוצאות גם סוכריות שום נפלאות..

    השבמחק
  2. לא זוכרת שקראתי את זה בבאופן, סיגל. זה גם משהו שאני עושה כבר נים :-)
    משערת שיש הרבה חפיפות בין אנשים שמבשלים...
    לפעמים, אם אין ילדים, אוסיף גם צ'ילי ושום וכו'. אולם הילדים ממש אוהבים את זה ככה, אז זה כבר התקבע ואני מקסימום אוסיף את זה למוקפצים, או לירקות מבושלים/ מאודים, או לכל דבר מבושל אחר, אם אני רוצה גם טעמים אחרים.

    השבמחק