"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

תבשיל עדשים חומות וסלק

עדשים חומות וסלק התבשלו להם זה לצידו של זה על כיריים מסויימות בארץ כרכור.
אמר הסלק לעדשים: 'למה שלא תוסיפו לכם קצת גזרים, בצלים ושומר?'
ענו העדשים:' ואללה, רעיון טוב!'
וכך היה




חומרים

1.5 כוסות עדשים חומות
2 גזרים בינוניים
2-3 שומרים קטנים (או שומר גדול)
2-3 בצלים בינוניים
חופן עלי כוסברה
תבלינים למיניהם: מלח גס, כורכום, קארי, כמון (כל אחד ותערובתו הוא)

אופן ההכנה

את העדשים אפשר להשרות ללילה, אם זוכרים. אולם אפשר גם להשרותם לכמה שעות והם יתרככו היטב (אם רוצים, אפשר להפריש חלק מהם, לאחר הסינון, להנבטה).
בסיר מניחים את העדשים המסוננים לאחר ההשרייה. קוצצים את הירקות ומוסיפים לעדשים.
מכסים במעט מים את העדשים והירקות, אלא אם כן רוצים להכין מרק ואז שמים הרבה יותר מים. לתבשיל נחמד ולא מיימי כדאי לכסות מעט במים ולא להציף.
כשהמים רותחים, מקטינים את האש ומוסיפים את התבלינים. מערבבים קלות ושולחים את הסיר להתבשל במכסה סגור.
לקראת הסוף אפשר להוסיף את הכוסברה הקצוצה, לערבב ולהמשיך בבישול (אפשר גם פטרוזיליה, שמיר, סלרי וכל מה שאוהבים במקום או בתוספת לכוסברה).

סימון תזונתי עבור כל המתכון
אנרגיה518 קלוריות
חלבונים28.8 גרם
פחמימות103.1 גרם
שומנים1.9 גרם
פורטל תזונה, דיאטה, מתכונים ואוכל
© אנלייזר למתכון
עלולה להיות סטייה בנתונים.


ומה עם הסלק?

אה, לו ייקח הרבה יותר זמן להתבשל וכשיתרכך לו, נחתוך אותו לריבועים ונתבל ב(הרבה) מיץ לימון, שמן זית, מלח ושמיר קצוץ.

ואם אתם ממש רוצים, אפשר גם להכין טחינה ליד.

ארוחה טעימה!

5 תגובות:

  1. בסיר לחץ הסלק מתרכך הרבה יותר מהר...
    נועה

    השבמחק
  2. יש לי איזשהו וקשי עם סיר לחץ, עם אופי הבישול המאד מהיר הזה.
    לא באמת בטוחה שזה "לא טוב" אולם משהו שאינטואיציה שלי לא מחובר לזה יותר (פעם הייתי מבשלת כך הרבה, קטניות בעיקר).

    השבמחק
  3. סלק חי מגורר עם תפוח עץ מגורר - סלט טעים לגרגרנית .

    השבמחק
  4. יאמי!
    הייתי מוסיפה של גם סלרי...

    השבמחק
  5. הצלחתי להוסיף פה ניתוח תזונתי בסיסי של המתכון, מבית היוצר של foodictionary.
    מה דעתכם?

    השבמחק