"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 22 בנובמבר 2011

מרק פלפלים קלויים

ביום שישי התלבטתי בקול מה לעשות עם הררי הפלפלים שבעלי הביא הבייתה


רותי הציעה להכין מרק פלפלים קלויים שנשמע יאמי לגמרי.
אחרי שהכנתי ממרח פלפלים קלויים ורצועות פלפלים קלויים הרגשתי מוכנה גם למשימת המרק

ממרח הפלפלים הקלויים בדרכו מהבלנדר לצנצנת


שכבות של רצועות פלפלים קלויים עם שום ורוטב
חומרים


בערך 8 פלפלים
כמה שיותר שיני שום (כבר קלטתם אותי, נכון?)
בצל
ציר מרק ירקות/ עוף [ולמי שאין גם "סתם" מים יעשו את העבודה. היה לי במקרה "ציר" ממיי סלק]
אפשר להוסיף שורש סלרי [לא חובה]
תבלינים: מלח, פלפל, טימין

אופן ההכנה

קולים את הפלפלים בתנור [הופכים לכל הכיוונים כדי שהכל יקלה היטב]


קולפים את הפלפלים (יש כל מיני שיטות לעשות זאת בקלות).
טוחנים בבלנדר את הפלפלים ובינתיים מטגנים/ מאדים בצל ושום קצוצים.
מוסיפים שורש ואת הציר/ מים, מתבלים ומביאים לרתיחה.
מוסיפים את הפלפלים הטחונים, מבשלים עוד כ-20 דקות


מתקנים טעמים וטוחנים

אפשר להגיש עם גבינת פרמז'ן מגורדת

ואפשר עם קרוטונים תוצרת בית


גיוונים: אפשר במקום ציר/ מים להשתמש בחלב קוקוס.
אפשר להוסיף בסוף מעט שמנת/ חלב קוקוס.
מתארת לעצמי שאפשר להכין את המרק גם מפלפלים שאינם קלויים, אם כי בטח הטעם ייצא שונה בלי הקלייה.

5 תגובות:

  1. הבלוג הזה מעורר בי תאבון בשעת לילה משונה זו

    השבמחק
  2. טוב, ברור, כי אם את ערה בשעות הללו (ויושבת במחשב) זה קצת כמו צהריים, לא? :-)

    השבמחק
  3. אני בכלל לא טורחת לקלף את הפלפלים, וקולה אותם כבר מרוקנים - שונאת להתעסק איתם אחרי הקליה....

    השבמחק
  4. כן ככה. היום אני אטחן כשיותם יקום ואוודא שזה טוב. פשוט לא עשיתי משנה שעברה ולא זוכרת אם זה היה מ-ע-ו-ל-ה או רק טעים מאוד....

    השבמחק