"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 12 בדצמבר 2011

גראטן ירקות בחלב קוקוס, תבשיל עדשים, חצילים קלויים וטחינה ורדרדה

הכל התחיל כשלא ידעתי מה להכין לארוחת הצהריים (שוב? זה כבר נהיה פאתט).
אז הלכתי למקרר, פיניתי את כל מה שלא היה ראוי משם והוצאתי את כל מה שהיה נראה לי בר שימוש.
יצאו משם חצילים, דלעת, סלק. ומהשיש לקחתי בצל, תפו"א, בטטה ועדשים חומים.

התחלתי מלהשרות את העדשים ולשים את הסלקים בסיר עם מים- מה כבר יש לי להפסיד?

ואז נזכרתי שאמא שלי הביאה לי- מזמן כבר- מנדולינה. כי העזתי לצייץ שאני חושבת לקנות אחת, ולה יש אחת שהיא לא משתמשת בה.
היא נמצאת בארון כבר דיי הרבה זמן ללא שימוש והגיע הזמן לבדוק אותה, את לא חושבת לעצמך?
אז הוצאתי אותה...



בגלל שקראתי לא מזמן איזשהו פוסט מאחד מבלוגי האוכל על "גראטן בטטה" (מצטערת שלא זוכרת כבר מהיכן...), החלטתי ללכת על זה גם. אם כבר, אז שיהיה למנה שלי שם "מתוחכם" שכזה, למה לא?

גראטן ירקות בחלב קוקוס

חומרים

2-3 תפוחי אדמה
כמה בטטות
פיסת דלעת
בצל בינוני
מלח גס
חלב קוקוס

אופן ההכנה

מחממים תמור ל- 180 מעלות.
במנדולינה פורסים את תפוחי האדמה, הבטטות והדלעת לפרוסות דקיקות למדיי







את פרוסות הירקות מניחים בשכבות

קודם תפוחי האדמה, מעליהם הדלעת ומעל קצת מלח גס
ממשיכים עם עוד שכבת תפוחי אדמה וטבעות בצל
 ועכשיו שכבת הבטטות

יוצקים את חלב הקוקוס מעל
משגרים לתנור לכשעה, או עד שהירקות רכים ונימוחים


חצילים קלויים בתנור

פורסים 1-2 חצילים לפרוסות ומניחים על נייר אפייה בתבנית


מפזרים מעליהם מעט שמן זית ומלח.
מכניסים לתנור ל- 180 מעלות לכחצי שעה. בודקים שהתרככו ומוציאים מהתנור.
אפשר להוסיף מעט שמן זית מעל אחרי שיצאו



אפשר להניח מעל כל פרוסת חציל טחינה ורדרדה ולאכול בהנאה.

טחינה ורדרדה

מכינים טחינה עם מיי הסלק המבושל.
מתקבלת טחינה ורדרדה בעלת טעם קצת שונה (ויאמי). מתאים לנסיכות ורודות.

תבשיל עדשים חומים

בסיר מאדים בצל קצוץ (על מים, בלי שמן).
מוסיפים את העדשים לאחר השרייה


מערבבים היטב למספר דקות.
מוסיפים מלח גס ואבקת קארי.
יוצקים מעל מים, עד גובה העדשים, אלא אם כן רוצים תבשיל יותר מיימי, או מרק.
מביאים לרתיחה ומכסים את הסיר.
כאשר המים נספגים (אחרי כ-10 דקות, אם העדשים הושרו לזמן מה) מוסיפים עלי סלרי קצוצים, מערבבים ומכבים את האש


פשוט, פשוט.
מערבבים פנימה קצת שמן זית ואוכלים בהנאה רבה

רואים עד כמה הטחינה ורדרדה?

זו הצלחת של איילה

2 תגובות: