"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 22 בדצמבר 2011

עוד תבשיל עם חלב קוקוס

אני באמת באמת יכולה לאכול תבשילים עם חלב קוקוס בכל יום.
פשוט אוהבת את זה (כן, יודעת שיש כאלה שלא סובלים ושזה לא עושה להם טוב וכו'. לבי, לבי עליהם).
אם תוסיפו לזה אורז בסמטי מלא הנאתי גדולה ביותר (אפשר גם משהו בשרי בתקופה זו של חיי).

חומרים

1.5 כוסות אורז בסמטי מלא
בטטה גדולה, או 2-3 קטנות
5-6 פטריות שיטאקי
1-2 גזרים
שומר
בצל בינוני
1/2-1 פחית חלב קוקוס
תבלינים: מלח, כורכום, שום

אופן ההכנה

מכינים את האורז עם כמות של 1.5 כוסות מים על כל כוס אורז.
הרבה אנשים מעדיפים את האורז הבסמטי, כי הארומה שלו מיוחדת יותר, הטעם שלו טוב יותר והוא נחשב לאורז הכי הכי. אולם הרבה אנשים לא יודעים שהאורז הבסמטי אינו גדל "לבן". לפני זה הוא היה חום קצת יותר, או מלא.
האורז הבסמטי המלא הוא נפלא ויוצא "אחד אחד" כמו שהרבה אנשים מעדיפים. הוא סופח פחות מים ומוכן קצת יותר מהר מהאורז המלא העגול.
בקיצור, שמים אורז, מים ואולי קצת מלח גס בסיר. מביאים לרתיחה, מקטינים את האש ומבשלים עד לספיגת המים.
מי שרוצה יכול לטגן במעט שמן זית/ קוקוס את האורז בטרם מוסיפים את המים, כך שגרגרי האורז הופכים מצופים בשמן וקל להם יותר להפרד אח"כ.
כשמוכן מכבים את האש.

משרים את פטריות השיטאקי למשל 20-30 דקות. כשהן מתרככות קוטמים את הגבעול הקשה וקוצצים אותן לחתיכות בינוניות (לא קטנות מדיי, שיישאר הטעם שלהן).
חותכים את הבטטה, הבצל, הגזר והשומר לריבועים בינוניים ומניחים בסיר ביחד עם חתיכות השיטאקי.
מתבלים עם כף כורכום, כפית מלח גס ושופכים מעל חלב קוקוס


אם נראה לכם שיש עוד צורך בנוזלים, אפשר להוסיף עוד מים.
מביאים לרתיחה, מקטינים את האש ומבשלים כ-20 דקות, או עד שהירקות מתרככים.
אפשר להוסיף מים בכל שלב של הבישול, אם חוששים מפני התאדותם, או אם רוצים להפוך את המנה ליותר תבשילית/ מרקית.
אפשר בהחלט להוסיף פלפל חריף (טרי או מיובש), שום ועוד



בהגשה מניחים את האורז ואת התבשיל מעליו.
אם במקרה נשארה לכם טמפה מלפני יומיים, אפשר לשלב גם אותה....