"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 10 בינואר 2012

קפיצה למזרח אסיה- סלמון במרינדה אסיאתית וירוקים עם פטריות כוח בסגנון יפני

טיילתי במזרח אסיה במשך שנתיים בצעירותי ועל אף שאני מודה שלא התנסיתי מספיק בשפע הקולינרי המקומי (עוד לא ממש הייתי בקטע, לצערי) בכ"ז משהו מאהבת הטעמים האלה דבק בי.

את הדג השריתי ואפיתי במרינדה טעימה ביותר.
ואת הירוקים (שהבאתי מהשפע שבגינה) הקפצתי עם פטריות כוח יפניות- שיטאקי ומי-טאקי, שקל למצוא ביום בצורתן המיובשת. יש למצוא גם שיטאקי טריות בחלק מהמקומות.

ככה נראה מרחב העבודה שלי תו"כ הכנת המנות האלה

הדג תיכף יוצא מהשקית ישר למרינדה, הפטריות בהשרייה, הירוקים בהמתנה (והכיור מלא כלים...)


סלמון במרינדה אסיאתית

חומרים

4 נתחי סלמון מפולטים= 8 חצאים
פיסת ג'ינג'ר
שן שום גדולה
1-2 כפות רוטב סויה
1 כף סילאן
1 כף שמן זית

אופן ההכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות.
מגרדים את הג'ינג'ר ואת השום ומערבבים היטב עם שאר חומרי הרוטב.
משרים את נתחי הדג ברוטב למשך זמן מה (ככל שיושרו יותר, יספחו יותר מהטעמים)


מסדרים את נתחי הדג יפה יפה בתבנית לתנור (אני אוהבת פיירקסים)



מכניסים לתנור לכ-20 דקות ומגישים חם!



עלים ירוקים עם פטריות כוח יפניות

חומרים

10-15 גרם פטריות מי-טאקי מיובשות
5-6 פטריות שיטאקי מיובשות
שפע של עלים ירוקים מכל הבא ליד: מנגולד, תרד, גדילן, כרוב סיני, פק צ'וי ועוד- מה שיש לכם
כמה שיני שום
1 כף שמן קוקוס
מעט רוטב סויה
כף גרעיני שומשום מלא

אופן ההכנה

מתחילים מהשריית הפטריות במים רותחים לכ-20 דקות. את המים שומרים, כי הם מכילים שפע טעמים וערכים תזונתיים, חבל לבזבז אותם... אפשר להשתמש בהם לתבשילים, למרקים, קצת לתבשיל הזה וכו'

משמאל אלה השיטאקי, הגדולות. מימין, אלה המי-טאקי, הקטנות יותר

בינתיים שוטפים את הירוקים וחותכים אותם לרצועות.
פורסים את השום וכשהפטריות מוכנות פורסים גם אותן (בלי החלק הקשה של גבעול השיטאקי).
מחממים את שמן הקוקוס במחבת, מטגנים את השום ואת הפטריות תו"כ ערבוב למשך 1-2 דקות [אפשר להוסיף קצת פלפל צ'ילי חריף, מוסיף המון]. זורקים פנימה את הירוקים ומערבבים היטב. סוגרים במכסה ל1-2 דקות, פותחים ושוב מערבבים. מוסיפים את רוטב הסויה


הירוקים מצטמצמים מאד ואפשר להוסיף עוד, כדי לעבות את התבשיל.
כשהכל מוכן, מכבים את האש, מפזרים מעל מעט שומשום מלא ומערבבים היטב


כדאי לאכול חם, זה מרגיש אחרת מאשר כשהמנה קרה.


ארוחה נהדרת!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה