"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 9 בינואר 2012

צבעים באוכל

לפני כמה שנים כתבתי מאמר על צבעים באוכל ומאז אני כל הזמן מתבוננת על התנועה הזו לקראת צבעים מסויימים בתקופות מסויימות.
אני שמה לב לצורך שיש לי, באופן אישי, או למטופליי, או לבני משפחתי לצבעים ספציפיים



יש לא מעט מידע בנושא הצבעים בהקשר של הצ'אקרות, של הרפואה הסינית והמרידיאנים והאלמנטים השונים, של תרפיות בצבעים למיניהן (כמו אורה- סומא) ועוד. בכל התורות הללו יש הרבה מידע בעל ערך שאפשר לקחת איתנו ושיעזור לנו להבין מה הצרכים שלנו ברגע מסויים, מה יכול לחזק אותנו או להחליש אותנו, למה אנחנו בוחרים דווקא צבעים מסויימים בתקופות חיים שונות.
אני לוקחת את הידע הזה למקום של האוכל, של ההזנה הישירה היומיומית ורואה שישנם ימים בהם האוכל שאני בוחרת בו- אינטואיטיבית לגמרי- הוא ירוק או אדום, או כתום

מרק כתום
גרנולה אדומה עם תותים, חמוציות ומיץ רימונים

גרנולות בצבעים שונים

סלט ירוק גדול
או "סתם" ירוקים מוקפצים
סלק אדמדם משתלט על כל חבריו ומשרה מהאנרגיה האדומה- סגולה שלו


איך זה אצלכם?
האם אתם שמים לב לצבעי האוכל? מראים לילדים שלכם את הצבעים השונים? מתייחסים לצבעים האלה? מכירים כל מיני התייחסויות לצבעים ממקומות שונים?
אם נלך עם זה עוד צעד, נוכל לעזור לעצמנו בשאיפה לאיזון אם נבחר במזונות בעלי צבעים מסויימים (לפי האסכולות השונות אליהם אנחנו מחוברים) בתקופות בהן יש לנו חולשה מסויימת, או זקוקים לחיזוק באלמנט כזה או אחר.

3 תגובות:

  1. לקח לי המון זמן לרדת מה"אוכל בשלושה צבעים" שמכתיבה המאקרוביוטיקה, בהתחלה היתה לי תקופה ירוקה, אחרי זה כתומה, אדומה...
    עדיין, יש לי צורך שאם מנה אחת בצבע אחד אז מנה אחרת תהיה בצבע אחר... התניה..

    השבמחק
  2. ללא ספק בימים שלפני הוסת, אני אוהבת מאוד אוכל אדום!
    ביום יום אני אוהבת כמה שיותר צבעים בצלחת.

    השבמחק
  3. מעניינת ההתייחסות ללפני המחזור. לא חשבתי על זה אף פעם (מצד שני לא חווה כ"כ מחזור בעשר השנים האחרונות...).

    מיכל, זו מודעות מבורכת בעיניי. לא מהמקום הכובל, או ה"חייב" אלא בעיקר מהמקום המאזן.
    מסכימה שכדי לשבור את התבנית, אולי צריך להפסיק להתייחס לזה לאיזו תקופה

    השבמחק