"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 26 במרץ 2012

עוף ברוטב חרדל, סילאן וסויה

היינו בדרך הבייתה מביה"ס והגנים.
הקטנים בד"כ אוכלים שם ולא רעבים, אולם הפעם הם אמרו שהם רעבים. ידעתי שאין לי משהו שהם ממש יאהבו, אלא "רק" ירקות בתנור (לא הייתה כרובית בשביל הקטנה הפעם) ושאריות של הבולונז מאתמול (שהם לא יאכלו אם אין פסטה).
אז החלטתי לעצור אצל הקצב ולקנות חזה עוף (יש היום "טבע עוף" אני יודעת, על אף שאני משתדלת שנאכל עוף אורגני, זו הפשרה שלי אם אין לי אורגני). ואז האמצעי ביקש עוף שמחזיקים ביד (פולקע), אז החלטתי שכבר אקח טבע עוף שלם ואבקש שיחלקו לי ואז כולם ייהנו.
זה מה שעשיתי (קניתי אפילו שניים, כי אני יודעת עם מי יש לי עסק...).
ככה יהיה חזה עוף למי שרוצה (הכנתי בסיר ה GCC שלי. יצא מצויין!), כרעיים, שוקיים וכנפיים- לתנור עם מרינדה נחמדה. ומה שנשאר יחכה שאכין ממנו מרק (חזה, גרון ואולי איזו כנף שברחה לי).


חומרים

שוקיים, כרעיים, כנפיים (אפשר את הכל, או רק חלק מהם, כמובן)
למרינדה: כף רוטב סויה, כף חרדל דיז'ון, כף סילאן, כף שמן זית (אם יש כמות גדולה יותר של חלקי עוף, אפשר להגדיל מינונים של רכיבי המרינדה)

אופן ההכנה

מניחים את חלקי העוף בתבנית (אני אוהבת פיירקסים).
מחממים את התנור ל-180-200 מעלות.
מערבבים היטב את כל מרכיבי המרינדה ושופכים מעל חלקי העוף ומעסים הידיים (הכי טוב)


מכניסים לתנור לכשעה (אפשר גם קצת יותר).
מוצאים ומגישים חם

ללקלק את האצבעות!


5 תגובות:

  1. דומה מאוד למרינדה שלי, מיץ לימון במקום חרדל (שחס וחלילה לא יראו את הגרגרים האלה :-) וכמובן בתוספת שום וג'נג'ר. וכדי שיהיו עוד נוזלים מבלי להגדיל את כמות השמן אז יין אדום או לבן ואם כבר הכנו את כל זה אז שמים בתבנית גם פרוסות בצל וקישואים ופלפלים ושיני שום שלמות ו....כבר יש ארוחה :-)

    השבמחק
  2. היי, האם את לא מכסה את העוף? אפשר לצרף תפוחי אדמה לתבנית עם המרינדה הזו?

    השבמחק
  3. אני אכן לא מכסה בד"כ. לא רואה סיבה לכך... אוהבים אצלנו את העור הקריספי.
    אין בכלל בעיה להוסיף ירקות לתבנית שכבר נכנסת לתנור, בודאי! פשוט באותה הסיטואציה כבר היו לי ירקות בתנור :-)

    השבמחק