"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 22 באפריל 2012

שיפודי חלומי

זה מסוג המאכלים שאני קונה פעם ב...
הגדולה שלי ממש אוהבת חלומי וזה כמו "פינוק" כזה בשבילה. אז כשמתחשק לי וגם כשאני נתקלת באחת בלי חומרים משמרים (יש גם כאלה, לא תמיד מוצאים)...

אנחנו אוהבים להכין חלומי בצורה פשוטה ואז לשחק איתה קצת...

חומרים

חבילת גבינת חלומי
מעט שמן זית
מגוון ירקות (טריים, בתנור וכו')
שיפודים

אופן ההכנה

חותכים את החלומי לריבועים בגודל הרצוי ובמחבת מטגנים אותן עם מעט שמן זית/ חמאה עד להזהבה במרבית הצדדים


מניחים בכלי ועל השולחן מניחים גם ירקות טריים שאוהבים וירקות אפויים בתנור ועוד.
כל אחד מקבל שיפוד ויכול ליצור לו את השיפוד שאהוב עליו באותו הרגע. קומבינציית ארוחת צהריים


ככה גם משחקים וגם אוכלים!

כל אחד והשיפוד שלו:

חלומי, תפוחי אדמה, בטטות ועגבניות שרי אצל אומני


רפאל מגוון בין עגבניות שרי לבין מלפפונים


איילה פשוט התלהבה מהשיפוד ואכלה איתו את המלפפון שלה



מה השיפוד שלכם?

4 תגובות:

  1. מכירה את החלומי של עין שמר?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא, לא מכירה?
      מאיזה חלב? בלי חומרים משמרים למיניהם?
      איפה משיגים? רק אצלם בצרכניה, או בעוד מומות?

      מחק
  2. איזה אחלה רעיון לארוחת ערב עם טוויסט :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן מתאים גם לארוחת ערב. לא רק לצהריים...

      מחק