"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שני, 30 באפריל 2012

ממרח חומוס קצת אחר

את הרעיון לממרח הזה קיבלתי מקריאה באחד מבלוגי האוכל שהתגלגלתי אליהם וכבר כמה זמן שאני מתכוונת להכינו.
נראה אם תנחשו מה המרכיב העיקרי בו




טוב, לא אחזיק אתכם במתח...



חומרים

קישואים בכמות הרצוייה לכם (במקרה לא היו לי הרבה, אם כי זה בהחלט הספיק למנה שמתאימה לארוחת צהריים)
מיץ מחצי לימון
2-3 שיני שום
טחינה (משומשום מלא מונבט, כמובן) בכמות הרצוייה
תבלינים: מלח, כמון

אופן ההכנה

במתכון הנ"ל היא מקלפת את הקישואים. אני לא עשיתי זאת, בגלל הזה הממרח יצא ירקרק (מה שלי לא הפריע). אפשר בהחלט לעשות זאת אם אתם רוצים.
זורקים לבלנדר/ מעבד מזון את הקישואים ושיני השום.
מוסיפים את מיץ הלימון ואת התבלינים שנטחנו במקום

מלח גס וזרעי כמון- אני אוהבת לטחון במכתש ועלי, אם כי גם מטחנת תבלינים תעשה את העבודה ואפילו תבלינים מוכנים כבר
מתחילים לטחון. לאט לאט מוסיפים את הטחינה ומגיעים למרקם הרצוי לכם. יתכן ויהיה צורך להוסיף מעט מים, אבל ממש מעט, כדי שהממרח לא ייצא מיימי מדיי.

מניחים בצלחת הגשה עם מעט שמן זית מעל ומפזרים פפריקה מתוקה ועלי פטרוזיליה מעל.

מתאים לטבילת ירקות טריים ומבושלים, קציצות וכמובן שמי שלא יכול לוותר על פיתה/ לחם יכול גם לאכול זאת כך (אם כי אני מעדיפה לגמרי בלי)