"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום שלישי, 1 במאי 2012

סלט בצנצנת

מכירים את התופעה הזו (שבד"כ מייחסים לנשים בהריון) שבה נתקלים במשהו בפעם הראשונה ואז מגלים עוד ועוד ועוד ועוד ממנו? כאילו, מה, לא ראיתי את זה קודם?
אז זהו שלא!
בשיטוט הראשון שלי בפינטרסט של ניצן, כשהחלטתי ללמוד את הדבר המגניב הזה, נכנסתי "סתם" לפינים בנושא raw food ותמונה אחת תפסה את עיניי, של שכבות של ירקות בצנצנת זכוכית.
התחלתי לקרוא וגיליתי שמדובר ברעיון מגניב להכנת סלטים מראש, בצנצנת זכוכית.
ואז גיליתי עולם ומלואו!!! מסתבר שזו תופעה ידועה ומוכרת בבלוגי ואתרי אוכל למיניהם( פה יש דוגמא, למשל. וגם פה), שעד עכשיו לא נתקלתי בה, והיא כזו מגניבה!
זו דרך נפלאה לאנשים עובדים ועסוקים להכין לעצמם סטוק של סלט לכמה ימים מראש, יש שאפילו מחזיקים שבוע. ארוחת צהריים/ בוקר/ ערב מושלמת, במיוחד כשאוכלים מחוץ לבית, אם בעבודה, בלימודים ובטיולים.

יש פה טכניקה שצריך להכיר את הכללים שלה, שאינם רבים, ואז אפשר פשוט לשחק ולהגיע לתוצאות מאד מאד מגניבות.
הרעיון הבסיסי הוא שהרוטב נכנס לצנצנת ראשון והוא צריך להיות הכי רחוק מהשכבה של העלים הירוקים שתהיה תמיד למעלה.
הנה תרשים מעולה שמסביר את העקרונות הפשוטים האלה בצורה נפלאה.
הכי קרוב לרוטב אפשר לשים ירקות כמו גזר, צנוניות, כרוב, פלפלים, חומוסים ועוד.
בשכבה שאחרי אפשר לשים מלפפונים, ברוקולי, אפונה, עגבניות, פטריות, אגוזים למיניהם.
אפשר לשלב גם אורז מלא, קינואה, טופו, עוף וכל מה שרוצים.
בשכבה האחרונה והעליונה שמים את כל העלים הירוקים למיניהם: חסות, רוקט, פטרוזיליה, תרד, מנגולד ועוד.

בשביל ההתחלה הכנתי 2 צנצנות (דרך נפלאה להשתמש בכל אותן צנצנות זכוכית שמצטברות לי מהטחינה, הסילאן וחמאות האגוזים למיניהן):

תודו שזה נראה נפלא!

האחת עם רוטב הבית שלנו: שמן זית, רוטב סויה, חרדל וסילאן

עם: גזר, כרוב סגול, גמבה, אגוזי מלך וחסה

השנייה בסגנון יותר אסיאתי עם רוטב של: שמן זית, כמה טיפות שמן שומשום, רוטב סויה, מעט סילאן, שום וג'ינג'ר קצוצים

עם: קולרבי, זוקיני, גזר, קנפיו (דלעת כבושה, כזו של סושי), כרוב סגול, סרדינים בשמן זית (אפשר בטח גם טריים על האש), בצל ירוק ועלי מנגולד



סוגרים את הצנצנת ושומרים בקרור. יודעי דבר אומרים שזה נשמר טרי ואכיל במשך 4-7 ימים.
מאחר ואני אוהבת לאכול דברים טריים אני אעשה נסיון ואראה איך זה מרגיש לי.


הרעיון מדליק, הביצוע פשוט ביותר וזו דרך נחמדה לדאוג לאספקה לכמה ימים מראש, עבור מי שהסגנון הזה מתאים לו.
מי ניסה ורוצה לספר איך זה עבורו?

* הצנצנת הראשונה נוסתה אחרי יום במקרר. יצאה מצויין. הירקות טריים, הרוטב מעולה.
** הצנצנת השנייה (נו, העאלק אסיאתית) נוסתה לאחר 3 ימים. פשוט כי שכחתי אותה שם. גם היא הייתה ממש סבבה באופן שמאד הפתיע אותי.

אז כנראה שזה באמת עובד, אם אתם מאמינים לי...