"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום ראשון, 6 במאי 2012

והפעם קינוח: עוגת מוס קפואה מחומרים מפתיעים

אני צוברת לי מתכונים שנראים לי מעניינים ומגיע רגע כלשהו בו יש לי את הזמן, או את הפניוּת בראש, או את המוזה לנסות אותם. בד"כ אלה יהיו דברים מתוקים, מעין מאפים, ובד"כ גם בלי קמח (חיטה לפחות).

הפעם החלטתי להכין עוגת מוס קפואה טבעונית, מהסוג שמסתובב הרבה ברשת באתרים ייעודיים, כמו זה של שירלי בר, או המתכון הזה שפעם מישהי קישרה בדף קבוצת הפייסבוק שלי (ולקח לי מלא זמן למצוא אותו). גם לאורי מאיר צ'יזיק יש מתכון דומה.

חומרים

לבסיס: כוס אגוזי מלך ושקדים (אפשר לגוון פה לעוד סוגים, כמו קשיו, מקדמיה ועוד)
1/2 כוס קוקוס טחון
מעט מלח (לא חובה. אני אהבתי את הזץ המלוח שהגיע מדיי פעם)
8-10 תמרים
2 כפות פשתן טחון
אולי יהיה צורך במעט מים (אפשר להשתמש במיי השריית התמרים מהשורה הבאה)
למוס:  כ-10 תמרים שהושרו במים במשך כחצי שעה
1-2 כפות דבש (או כל ממתיק אחר שמקובל עליכם)
2 אבוקדו בשלים
כוס אבקת קקאו איכותית (אפשר גם חרובים. אפשר גם לטחון פולי קקאו נאים ולהוסיף)
1-2 כפיות תמצית וניל איכותית
קצת מים, משהו כמו 1/3 כוס, אולי יהיה צורך במעט יותר (שוב, ניתן להשתמש במיי השריית התמרים)

אופן ההכנה

במעבד מזון מערבבים את האגוזים השונים, הקוקוס, המלח והפשתן ביחד עם התמרים. כדאי בפולסים.




אם זה עדיין לא "נתפס" מוסיפים מעט מים לערבול


זה יכול לצאת מעין כדור שומני כזה, או פשוט תערובת מאד מגובשת



מוציאים אותה ומשטחים בתבנית פיירקס, או כל תבנית שתתאים לכם לכניסה למקפיא

איילה עוזרת לי לשטח היטב


את השלב הבא ניתן להכין שוב במעבד המזון, או בבלנדר טוב שיטחן את הכל בצורה אחידה.
מכניסים לערבול את התמרים (לאחר סינון מהמים) ביחד עם הדבש והאבוקדו. מערבלים לתערובת אחידה




מוסיפים את הקקאו, הוניל והנוזלים ומערבלים עד לקבלת תערובת אחידה וחומה


את התערובת הזו מורחים בשכבה אחידה על פני הבסיס



ומשגרים למקפיא למינימום של שעתיים



כדאי לאכול את העוגה אחרי שהוצאתם מהמקפיא למעט מאד זמן, חתכתם והגשתם. היא תהיה טעימה גם כשתפשיר, אולם המרקם העדיף הוא הקפוא

מוס קפוא מושלם!

אה, ואל תגלו לכולם בהתחלה ממה עשוי המוס. תנו להם להזיע קצת עד ש-אולי- יגיעו לאבוקדו (נראה לכם? אין סיכוי...).
אפשר להכין את המוס גם ללא אבוקדו, עם תערובת של תותים, או פירות יער אחרים, או בננות קפואות, או שאר פירות שנראים לכם מתאימים ואהובים.
לא חייבים להוסיף את השוקולד. ומאידך, אפשר להוסיף שכבה צבעונית ואז שכבה של שוקולד, או לפרוס יפה מעל שכבת השוקולד פירות חתוכים בצורות אטרקטיביות, לפני ההקפאה.
בקיצור, עוגה מושלמת לאירוח, להנאה ולמשחקים צבעוניים.



12 תגובות:

  1. אין מצב בעולם שאני מכינה מוס שוקולד מאבוקדו!

    השבמחק
    תשובות
    1. מה אומר לך, נטע, את בהחלט מפסידה...
      כל מי שאכל את העוגה לא חשד לרגע שיש שם אבוקדו ומרגע שזה התגלה לו הרים גבה, לא האמין ונהנה מאד!

      לפעמים צריך לפתוח את הראש... :-)

      מחק
    2. מעולה מעולה. אני חייבת לנסות

      מחק
  2. במקפיא!
    נראה מאד סקסי...
    תוצאות ותגובות מטעם ההנהלה הצעיר ידווחו בהמשך :)

    השבמחק
  3. אכן לפתוח את הראש, אני בעד, כמו עם התפוחי אדמה בבונבוני קוקוס לפסח... אבל לא עם אבוקדו!
    ;-)

    השבמחק
  4. בשבילי כמובן... סקרנית לשמוע עוד תגובות אחרי שטעמו!

    השבמחק
  5. הכנתי בצ'יק, לא הסגרתי מה המרכיבים והפשושה חרצה ''אמא, זה מתכון מנצח!''.
    לפעם הבאה היא ביקשה בלי התחתית והתלהבה מהרעיון של להוסיף למוס מיץ תפוזים במקום המים.
    מתכון מעולה ביותר! תודה ורד :)

    השבמחק
  6. ובמאמר מוסגר ובלי שום קשר: ורד השעון פה לא מכוון, תראי את השעות של פרסומי התגובות... עכשיו השעה 19:43

    השבמחק
    תשובות
    1. הקטע עם השעון פה אכן מוזר ביותר. ניסיתי כבר לטפל בזה בעבר וחשבתי שזה עבד...
      אצלי, אגב, זה מופיע שכתבת ב 9:43 בבוקר ולא כפי שאת כתבת.
      מה נכון? או קרוב יותר?

      מחק
    2. 19:43 היה הזמן המדוייק, או 7:43PM
      הפרש של 10 שעות מהשעון באתר

      מחק
  7. מעולה,חייבת לנסות!

    השבמחק
  8. נראה נפלא-ומבחינתי כל-כך טוב שלא ערבבת את הקקאו עם אבקת חרובים....

    השבמחק