"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 3 במאי 2012

סלט צבעוני עם כבד בקר צרוב

לאט לאט אני נוטה יותר לכיוון של כבד בקר ופחות לכבד העוף.
מכל מה שאני קוראת אני מבינה שהפרות לבשר זוכות ליחס טוב יותר בעת גידולן ולכן הכבד שלהן מראש מכיל פחות חומרים מזיקים. על אף שזהו איבר שאכן מטפל בכל סינון הרעלים בגוף (אולם, אין זה אומר שהוא משאיר אותם אצלו בהכרח...).
מאחר וכבד הוא איבר פנימי חיוני מרוכז ביותר, אין לנו באמת צורך לאכול ממנו הרבה. מנות קטנות ברגעי הצורך בהחלט יספקו את הצורך שלנו ברכיבי תזונה ספציפיים, במיוחד בהריון...

ועם כל זאת זה עדיין לא פשוט וקל לי לאכול כבד, עם כל מה שאני יודעת... בכ"ז יש משהו בטעם שלו שהוא מרוכז וחזק ולא פשוט לי. אם כי אני בהחלט מוצאת שכבד בקר מעודן יותר בטעמו מכבד העוף שיש לו טעם עוד יותר מרוכז.
לכן אני משתדלת "לעטוף" את הכבד בשפע של ירקות כאשר אני כבר אוכלת ממנו.
לכן הרעיון לשלבו בסלט כ"כ התאים לי כשהוא עלה במוחי


חומרים

חסה
מנגולד
כרוב סגול
פלפלים אדומים
כמה נתחי כבד בקר פרוסים
[אפשר, כמובן, להוסיף עוד שפע של ירקות צבעוניים וטעימים. זה מה שהיה לי מתחת ידי ברגע הנתון ועם זה עבדתי]
לרוטב: שמן זית, מיץ לימון טרי, מלח עשבים, פלפל גרוס

אופן ההכנה

פורסים את כבד הבקר לפרוסות דקות וצורבים אותן על מחבת עם מעט שמן זית/ קוקוס מכל הצדדים.
התוצאה היא נתחים צרובים מבחוץ שיכולים להיות מעט אדמדמים יותר מבפנים.
ניתן להגיע למידת עשייה המתאימה לטעמכם האישי.

בקערה מערבבים את העלים הקרועים/ קצוצים עם רצועות הפלפלים



לא לוותר על הלב של החסה- יאמי!

מוסיפים את חומרי הרוטב ומערבבים היטב.
מניחים מעל את נתחי הכבד ונהנים מארוחה פשוטה, מהירה ומזינה ביותר!