"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 10 במאי 2012

עוד נשנושים נחמדים

ישנם כל כך הרבה בלוגי אוכל מעוררי השראה ואני ממש נהנית לשוטט ביניהם ולבחור את הדברים שמדברים אליי.
זה נחמד כשיש משהו מתקתק בבית, משהו שמתאים לנשנוש אחה"צ, או ארוחת בוקר קטנה. ליד קפה (למי שצריך. רמז, לא אני), או סתם כזה... וכשאני יודעת שזה מוכן מחומרים איכותיים זה הכי כיף!

מצאתי את חטיפי השזיפים מיובשים, שקדים ושוקולד האלה בבלוג מתוק ביותר (איך מתרגמים bars לעברית?). בתכלס, אפשר לקחת את הבסיס הזה ולהכין ממנו גם כדורי אנרגיה למיניהם וגם לגוון בסוג הפירות היבשים והאגוזים וליצור בכל פעם משהו קצת אחר.

חומרים

חבילת שזיפים מיובשים (היו בה 250 גרם. לדעתי במתכון המקורי דובר על כמות כפולה, אולם זה מה שהיה לי באותו הרגע וזה ממש הספיק)
כוס שקדים
1/2 כוס שוקולד צ'יפס משוקולד מריר איכותי עם 60-70% אחוזי מוצקי קקאו לפחות
1/2 כוס פשתן טחון (כדאי מאד לטחון לבד כדי למנוע התחמצנות מהירה)
1/2 כוס אבקת קקאו (כדאי אורגנית, איכותית ולא שוקולית)
2-3 כפות דבש (אפשר להחליף בממתיק אחר שמקובל עליכם, או לוותר בכלל אם לא רוצים/ יכולים)
2 כפות חמאת שקדים (במקור חמאת בוטנים, אולם אפשר להכין מכל חמאת אגוזים/ טחינה שיש לכם)

אופן ההכנה

במעבד מזון קוצצים היטב את השקדים עד שהם הופכים לשבבים קטנים (מאידך, אפשר אולי להחליף בקמח שקדים, אם רוצים לדלג על השלב הזה. לא יודעת בדיוק איך לעשות את ההמרה. אולי כמות כפולה של קמח שקדים? כי זה נטחן דיי דק...). מוסיפים את הפשתן ואת השוקולד וממשיכים לטחון יחדיו. כשזה טחון היטב ומעורבב, מוציאים ומניחים רגע בצד.
מכניסים למעבד המזון עכשיו את השזיפים, הדבש, חמאת האגוזים והקקאו ומערבלים עד שזה מעורב היטב. יכול לצאת מעין גוש כזה.
אז מוסיפים את תערובת השקדים לערבול סופי שיאחד את הכל יחדיו



בקערה מרובעת מניחים נייר אפייה (רצוי ללא חומרים מלבינים למיניהם. יש טבעים נקיים מכל מיני בסופרים ובחנויות הטבע). משטחים עליה את התערובת ומהדקים היטב עם נייר אפייה נוסף מלמעלה.
במתכון המקורי היא מניחה גם איזושהי סוג של משקולת מעל, כדי ליצור לחץ. צלחת, או איזשהו כלי כבד.
מכניסים למקרר לכשעתיים, אפשר גם ליותר.
מוציאים, חותכים לצורות הרצויות לכם ומניחים בכלי, בתקווה שזה יישאר לזמן מה (אל תסמכו על זה...)




כדורי תמרים וקוקוס

עוד משהו בסגנון הזה של פירות יבשים ותוספות הם כדורי התמרים הפשוטים פשוטים האלה.
אפשר להכין אותם רק משני מרכיבים, תמרים וחמאת קוקוס ואפשר גם לצ'פר ולהוסיף כל מיני.
היתרון בחמאת הקוקוס פה, מעבר לטעם המשגע שלה, הוא שהיא מתקשה ואז הכדורים האלה מתייצבים יותר. אפשר לשמור אותם במקרר או אפילו במקפיא.

חומרים

1-2 כוסות תמרים ללא גרעינים (אנחנו אוהבים את הברהי)
2-3 כפות חמאת קוקוס
כפית פולי קקאו נאים גרוסים
1-2 כפות פשתן טחון

אופן ההכנה

במעבד מזון מערבלים תמרים וחמאת קוקוס עד למרקם אחיד.
מוציאים לקערה ומערבבים בידיים עם פולי הקקאו והפשתן.
יוצא גוש כייפי מאד לעבודה. אפשר לשמור אותו במקפיא או במקרר לשעת הצורך ואפשר ליצור ממנו את הכדורים ואף אותם לשמור להמשך



זה נשנוש מעולה לארוחות בוקר, לארוחות ביניים, לתת לילדים משהו ככה על הדרך, או סתם כשמתחשק משהו מתוק.
אפשר לגלגל בקוקוס טחון, או באבקת קקאו אורגנית למראה טראפלי ואפשר להשאיר נטורל.