"מה יש לצהריים???????? אני רעבה!!!!!!!" נשמע לכם מוכר?

הורים רבים משתפים אותי באתגר היומיומי המתחדש שלהם- מה להכין לארוחת הצהריים.


לפעמים הצורך הזה עולה רק כשהילדים מסיימים את תקופת הגן ומתחילים את ביה"ס ולפעמים אף קודם לכן.


יש לא מעט הורים המעוניינים להציע מגוון תזונתי איכותי לילדיהם ומואסים בארוחות מוכנות מהסופר. הם בוחרים להזין את משפחותיהם באוכל אמיתי, בייתי, טעים ובעל ערך תזונתי גבוה. שאין בו חומרים משמרים, מוצרים מעובדים וכל מיני תוספים בסינית מדוברת. ועם זאת לא כולם מרגישים מאד יצירתיים במטבח. יש אנשים שרק למדו לבשל כשילדיהם התחילו לאכול ולא מרגישים שזה בא להם בקלות.

מתוך ההבנה הזו ומהסתכלות על ההתנהלות במטבח הפרטי שלי הבנתי שאני יכולה להציע כל מיני רעיונות כדי לעורר השראה ולאפשר גם לאחרים להכין אוכל איכותי ובריא שלא בהכרח יחזור על עצמו בכל פעם (וגם קבלתי בקשה מפורשת לשתף מהידע והנסיון שלי, אז החלטתי ללכת על זה. תודה חן!)

קוקו, משוגע על בישול

יום חמישי, 28 ביוני 2012

תענוגי תמרים- אגוזים- בננה

למזלי לפני הלידה הספקתי להכין לי סטוק של חטיפי השזיפים- שוקולד האלה.
הם ממש הצילו אותי ברגעים של רעב גדול, כשלא היה ממש זמן להכין אוכל, או בדרך להכנת אוכלים אני אוכלת את זה על הבוקר, או באמצע הלילה באיזו התעוררות.
הם כאלה טעימים ומחזקים בתחושה שלי, על אף שלא כל אחד מתחבר אליהם (כבר ראיתי כמה פרצופים בתגובה לטעימה מהם... אולי ציפו לשוקולד, בגלל הצבע?).

כשהם עמדו להיגמר חשבתי להכין עוד, אולם כרגיל לא היה לי מספיק זמן והתחשק לי דווקא משהו אחר.
שי-לי הביאה לי תערובת של אגוזים, פשתן וקוואקר טחונים ומעבר ללשלב אותם ביחד עם פירות לארוחת בוקר, החלטתי להכין על בסיסם חטיף אנרגיה כלשהו




תמרים יש לנו בכמויות, כך שדיי התבקש לשלב פה כוחות...

חומרים

כ-20 תמרים (שוב, הברהי, כמובן. אפשר גם עם אחרים אני מתארת לעצמי)
10-15 כפות מתערובת של טחונים: קוואקר, אגוזי מלך, אגוזי ברזיל, פשתן וקוקוס
2-3 כפות שמן קוקוס
בננה בשלה
מעט תמצית וניל אמיתית
1/2 כפית קנמון טחון

אופן ההכנה

במעבד מזון מערבלים היטב את התמרים ומוסיפים את שמן הקוקוס.
מוסיפים את תערובת הטחונים ומערבלים שוב עד שהכל הופך לגוש אחיד.
מוסיפים את הבננה, הוניל והקנמון ומערבלים.

מוציאים ממעבד המזון ופורסים על נייר אפייה ויוצרים נקניק מוארך בעובי שרוצים.
מכניסים לפריזר לכמה שעות, מוציאים ופורסים.

הכי כיף לשמור בפריזר ולאכול כשזה קצת קפוא כזה.
יישמר גם במקרר, במרקם קצת יותר רך.

מצויין כנשנוש בוקר/ ערב או בין ארוחות.
מתאים אחרי פעילות ספורטיבית לסוגיה וכחטיף לילדים בגילאים שונים

משמאל למעלה אלה עוד אחרוני חטיפי השזיפים- שוקולד וכל השאר הם תענוגי התמרים- אגוזים- בננה